Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2522 ggr
ks.gerbil
0

vilken lim passar till gerbiler?

finns det något slags lim som man kan använda till att göra grejer till gerbiler typ trälim och papperstejp? sen vill jag fråga om man kan använda hemgjord lim med vatten och mjöl då det kan mögla? för några dagar sen hade ju någon skrivit om paper machie (eller hur man nu skriver det) och sa att använd hem gjord lim.

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trälim och papperstejp ska gå bra.
Det hemmagjorda limmet möglar ej om det får torka bra men det är i vilket fall mest avsett för just papier maché så om du vill limma ihop typ trä så är det allt bäst att köra på trälim.

ks.gerbil
0

tack… hoppas du och de andra inte tycker att det blir för mång frågor från mej.

[Jessica_91]
0

Nejdå du är ju ny här så det förstår säkert alla :) Dock kan du säkert hitta en del svar på dina frågor på forumet genom att söka genom gamla trådar.
Längst upp bredvid "Skriv Inlägg" så finns ikonen "Sök På Sajten", om du söker på t.ex "Trälim" så kommer alla trådar från GiF som nämner trälim upp på google :)

AnneN
0

Det ska finnas giftfritt trälim som man kan använda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ks.gerbil
0

ok, tack (hihihi) jag ska försköka hitta några saker som du sa.

moawi
0

Jag köpte ett trälim för ett par år sedan. Jag var osäker på om det var giftfritt, så jag ringde helt enkelt dit och kollade. Det var tydligen ingen fara om man skulle få i sig små mängder (som människa då alltså, så jag antog att detsamma gällde för gerbiler), eftersom det är giftfritt. Sen ska man ju såklart inte äta det sa han, men det är som sagt ofarligt med små mängder. Ska sticka ner i källaren och kolla vad det hette det limmet… Plastic Padding Trälim.

Här hittade jag en bild förresten: http://www.henkel.se/cps/rde/xchg/SID-BF4CEE77-191EEA38/henkel_ses/hs.xsl/brands-3293.htm?iname=D2+Tr%C3%A4lim+Original&countryCode=se&BU=cons_crafts&parentredDotUID=000000QUKX&redDotUID=0000013FDQ

ks.gerbil
0

oj vad bra… sånt har vi på träslöjden! då kan jag göra massa saker till dem! (jag har inte gjort så mycket där då jag inte visste om det var ok, sen de ända sakerna jag kunde göra var med väldigt tjocka väggar då man använde spik. och det är inte heller så bra.

moawi
0

#7 Det håller bäst om du använder både lim och spik. Om gerbilerna gnager på det du byggt så att spikarnas vassa sida kommer fram, så får du helt enkelt dra ut den spiken bara, så att de inte river sig. Men det kommer inte rasa ihop, för du har ju fler spikar i, och lim också.

[Jessica_91]
0

Alternativt så borrar man hål och sätter i träpluggar istället för spik om man har tillgång till borrmaskin :) Så slipper man oroa sig helt för spikar.

ks.gerbil
1

det var därför jag inte ha gjort många saker jag kunde inte använda trälim för jag inte visste om det gick bra och inte spikar häller för de är vassa men iden med trä pluggar var bras. tack