Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 773 ggr
Operator
0

Hämtat i trägårn...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Ny här på forumet och nybliven gerbilägare.

Är här och läser på varje dag nästan. Väldigt bra forum det här. :)

Men nu har jag lite frågor till er lite mer rutinerade gerbilägare.

1. Var ute i trädgården och knippsade gnag-grenar från äppelträdet.

Tog in dom och sköljde i varmt vatten. Torkade dom i ungnen ett gäng timmar. Behöver jag göra nåt mer med pinnarna innan jag kan ge dom till gerbilerna? Vill inte ge dom nåt dom mår dåligt av.

2. Fixade oxå ner lite inredning med motorsåg. Men dom bitarna är stora och lite mossiga. Hur ska jag göra rent dom delarna?

Tack på förhand!
/ Micke

ks.gerbil
0

en sak ma bör också göra är att ta bort barken. men du har ju lagt dem i ugnen så jag tror inte det behövs. men de stora delarna tror jag är bäst att ta bort barken då är du helt säker på att du får bort all smuts och grejer som kan finnas. du tvåttar i varmt vatten och låter dem torka. om de stora bitarna är tillräklit stora att borra hål i så kommer gerbilerna att älska den (du vet som sådna man kan hitta i djuraffärer)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Wand
0

Jag tror nog att det ska räcka! Själv brukar jag ta in grenarna, lägga dem i badkaret och spruta med så hett vatten som man kan få ifrån duschen med en hård stråle så att bark, smuts och eventuella insekter åker av. Jag vet dock inte om det funkar med de stora grenarna som har kraftigare bark, men det bör ju hjälpa till att få bort en del smuts i alla fall. 
Om du känner dig orolig så kan du skala av barken så gott det går och sedan göra samma rengöring som du gjort nu.
Det ska inte behövas göras något mer än så, så vitt jag vet! Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Jessica_91]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En rejäl diskborste funkar finfint när man behöver skrubba bort mossa och skit från stora trägrenar ^^. Ev. en vanlig matkniv också.

moawi
0

Torka i ugnen är säkert bra men det är inget man behöver, att skölja av ordentligt ska räcka Glad