Skada?
Alvin, Aragorn och Alabama var ute och sprang i sängen precis som vanligt. De brukar börja hoppa ner på golvet efter ett tag och så var det även idag.
aragorn sprang i full fart över hela sängen och verkade inte tänka på att det fanns en kant. Så han ramlade ner mellan sängkanten och väggen (det var en liten springa)
Han sprang några dm på golvet men sen stannade han och satt ihopkrupen och höl på otroligt mycket med sin fram tass.
Jag tog upp honom och han kändes helt lealös. alla benen var hela men svansen bara hängde när man lyfta honom. Annars brukar de ju hålla balansen med den.
Jag satte honom i en transportbur och han satt helt still och vägrade röra på sig. Satt med halvöppna ögon och verkade ha riktigt ont. Jag sprang ut och hämtade en mini-duna och la i ca 3 cm spån, ett hus, en bro, kartong och lite mat och sand. När vi kom tillbaka rörde han sig lite i transportburen.
Men när vi släppte ner han och kompisarna i dunan blev det fullfart. Nu gräver han, "klättrar", tuggar och undersöker precis som de andra gerbilerna som inget hänt.
Kan han ha fått en chock?
Jag kände igenom hela honom och allt kändes helt. Han såg ut att ha hur ont som helst men nu kan han röra på alla kropssdelar precis som han ska och man märker inte att han för några mionuter sen satt ihopkrupen och vägrade röra på sig.
De får sitta i dunan till ikväll i alla fall bara för att, men det är så trångt och eftersom han verkar helt normal nu så kan de nog flytta tillbaka till kvällen.
Men vad tror ni? Kan det vara en chock det rör sig om?
Eftersom han gick från helt avlslappnad och inte rörde sig med halvöppna ögon, till super glad, grävandes och fullt fungerande so vanligt?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det var antagligen chock, men du bör ändå hålla uppsikt på honom. De är ju riktiga rackare som kan dölja smärtor in i allra högsta grad, tyvärr.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
hjälp! det känns som om mina har blivit jätte rädda av något ljud och nu är dem som dina de stod båda i ett hörn utanför buren och chattrade med tänderna sen när jag kom så var de helt stilla jag tog upp dem och la dem in i buren de stod där och tittade sen när jag gick ut och jag hörde gräva och där stod dem och grävde som om inget hade hänt! (jag deltar som clariz och försöker förstå vad det hade hänt med våra gerbiler)
Han är fortfarande normal..
Dock stnnade han plötsligt till vid 2 tillfällen och blev likadan som innan. Detta var dock bara ca 5sek åt gången, men ändå.
Ska hålla ordetlig koll på honom, dock åker jag bort imorgon och kommer inte hem förren på onsdag. Men min mamma får hålla koll på honom så han inte blir dålig eller så.
Tror och hoppas på att det var en chock, nu ligger de och sover så det känns bra. Så han är still ifall något hänt..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com