Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 2355 ggr
Wand
0

Sökes: Polar Fox mm.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade 3 underbara gerbilpojkar i våras/början av sommaren. Dessa avled, och jag bestämde mig för att inte skaffa gerbiler igen då det skulle kännas fel att ersätta dem, liksom. Jag har nu en guldhamsterhona, men känner ändå att jag verkligen saknar gerbilerna.

Därför tänker jag nu söka efter min absoluta favoritfärg: Polar fox.

Såå, om det finns någon därute som har en kull, ska ta en kull eller känner någon som har/ska, där polar fox finns med, så hojta till!

Jag är även sugen på dark eyed honey, nutmeg, agouti, siames och burmes.

Jag bor i Hälsingland, men sålänge transport går att finna så gör avståndet inget alls. 

Jag har ett stort akvarium som saknar små, pigga gerbiler! 

Och självfallet ska jag ha fler än en, jag har gärna 3-4 stycken tillsammans om det är pojkar och minst 2 om det är flickor.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

Kan ju uppdatera med att jag funnit två pojkar som jag ev. plockar hem. Men jag söker alltid efter black eyed whites och polar fox, så jag är fortfarande på helspan efter en sådan!

[Jessica_91]
0

#1 Haha det gick fort! Vad är det för pojkar du hittat? Skrattande

Wand
0

Hm, trodde att jag svarat redan men mitt svar syns inte så jag skriver väl igen då..

I alla fall så är det min favorituppfödare (Hon bedriver Hälsingeskogens) som ska lägga ner gerbilaveln och då har hon ganska många varianter som hon säljer ut nu.
En siamesehane har hon som jag är väldigt intresserad av, så vi får se vem vi sätter ihop med honom! Skrattande

Kommer skaffa en tredje pojke till dem sedan, men denna ska vara black eyed white eller polar fox så det får ta den tid det tar. Flört

Har även lovat att eventuellt ta emot hennes nu dräktiga, svarta hona beroende på om jag hittar folk som är seriöst intresserade, men vi får se hur det går!

[Jessica_91]
0

#3 Ah härligt att det gick så lätt att hitta :D Själv fick jag leta flera månader när jag skulle ha gerbiler från uppfödare haha. 
Siamese är riktigt riktigt vackra! Ser fram emot att få se bilder senare ^^.

Spännande! Vet uppfödaren vad det kan dyka upp för färger i kullen? Vad har pappan för färg?

Wand
0

#4 Ja, när jag skulle skaffa mina första så kollade jag hos alla uppfödare i Stockholm/Uppsala, men sedan hittade jag Lotte på Hälsingeskogens och har varit nöjd med henne + att hon bor relativt nära, så då kan jag hämta själv utan att trassla med transport. Och nu när hon avvecklar uppfödningen så har hon sagt att jag får de gerbiler jag vill ha och får samla-lådor med så jag har den plats jag behöver. 
Jag gör henne en tjänst och hon gör mig en tjänst likväl, så det känns bara bra!

Jag har inte pratat med henne så mycket om det än, och själv är jag inte helt haj på det här med genetik. Jag ska fråga henne sedan!

Det kommer i alla fall bli spännande oavsett. Och självklart ska jag slänga upp bilder! Tyst

Wand
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Texas, han är argente och han är en av de tre gerbiler jag nu bestämt mig för att ta hem. Den andra killen är som sagt siamese, och sedan ska jag ta den dräktiga honan.
Vet fortfarande inte vem som är far till hennes blivande ungar, men då jag vet så kan jag säga till.

Kommer köra en intressekoll på hennes ungar också då jag fått hem henne och sådär, så om någon känner redan nu för en svart unge så är det bara att säga till.
De ungar som inte hittar nya, permanenta hem kommer säljas till en (bra!) zooaffär i Gävle som Lotte har samarbetat med under lång tid.

Bara liten kort update liksom! 

OCH som tidigare nämnts så söker jag fortfarande BEW/Polar fox-kille eller tjej att få hem.

[Jessica_91]
0

#6 Jättefin! :) Dock vill jag påpeka att det inte nödvändigtvis blir svarta ungar bara för att ena föräldern är svart.

Hittade den här annonsen på blocket, vet inte om du kan fixa transport eller så (djurtransportifokus finns ju annars), och tänkte på dig: http://www.blocket.se/lulea/Gerbiler_omplaceras_akut_36358548.htm?ca=16&w=3

Tsunamis
0

Hejsan, Jag har eventuellt en vuxen BEW hane till salu. Problemet är bara att jag finns i Göteborg.

MvH  Tsunamis

Wand
0

#7 Nej jag vet, men jag har haft kontakt med uppfödaren sedan i våras då jag skaffade mina första gerbiler, och denna hona har alltid fått svarta ungar (inte enbart, men det har alltid kommit med) så jag tippar på att det inte blir någon ändring på det nu. Men vem vet! 

Och jo, har mailat med henne faktiskt, hon känner en person som åker förbi runt jul, så vi har bestämt att om de inte fått nya hem tills dess så tar jag dem då.

#8 Skulle vara mycket intresserad! Transport går nog att lösa, kan dock vara lite problematiskt just mellan sträckan Stockholm-Hudiksvall (eller vilken sträcka som helst som involverar Hudiksvall…..), då folk sällan åker hitöver, hmmm. 
Kanske kan kika närmare på det när du bestämt dig för hur det blir med din pojk?

[Jessica_91]
0

#9 Ja allt beror ju på pappan och vad han bär på, i vilket fall ska det bli kul att se vilka färger som dyker upp. Alltid lika kul att följa gerbebisars uppväxt ^^.

Wand
0

#10 Ja! Jag ska ta reda på vem som är pappan, jag börjar dock ana att det är Texas som är far, då jag nu kan dra till minnes att det var Josefin + en argente-herre som var föräldrar till min white spotted lilac-pojke och han hade argente och black i sin syskonkull. Men ja, jag ska inte säga något förhastat. Vi får se hur det blir! 

Och det ska bli jätteroligt att själv få uppleva uppväxten av en kull bebisar. Tyst

Tsunamis
0

Visst jag ska bara kolla upp vilken hane som kan tänkas flytta eftersom det rör sig om fyra 1 åringar och en 10 månaders kille, alla BEW.

MvH  Tsunamis

Wand
0

Gör så! Bara att hojta till då du bestämt dig.

Tsunamis
0

Skickade dig ett PM med lite info & min mailadress.

MvH  Tsunamis

Wand
0

#14 Har mailat svar till dig precis! Flört