Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1381 ggr
Sannsen
0

Ärjag för gammal?

Hej, jag är 13 år gammal och ska köpa gerbiler om 11 månader. Då är jag 14 år. Kommer jag vara för gammal för gerbilungar då? Blir man för gammal för gerbiler?     

För jag vill värkligen ha dom här söta,pigga,nyfikna och underbara djuren!

Tacksam för svar!!

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

[mysvensk]
1

Du är snarare för ung

gunrose
0

Man kan inte bli för gammal, för att ha gerbiler :) Gerbiler lever i cirka 5 år.

Jag är 18 år och har två gerbiler.

[Ai-chan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spelar ingen större roll i vilken ålder man är i. Huvudsaken är att man läser sig på och förstår sig på ansvaret.

Dock om man är allt för ung så ska försäldrarna förstå att även djuren är deras ansvar.

Och sen så finns det djur som inte passar allt för unga människor då de kräver en hel del.

Men tycker inte att du är för ung eller för gammal för gerbiler. Rätt så lagom ålder. Gerbiler är roliga djur och passar i de flesta åldrar, dock kanske inte allt för småa barn, ungdomar ex under 10 år eller något sånt - eftersom de är som de är med. Huvudsaken är att man har läst på och att man verkligen förstår sig på vad det är för ansvar. Att ha husdjur/djur under uppväxt är super bra. Men som sagt, bara att man själv och föräldrarna förstår sig på ansvaret och läst på.

Sannsen
0

Så gerbiler är "i alla åldrar" husdjur? Tack för svaren!Glad

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

[134643]
0

Finns det något djur man kan bli för gammal för? D:

gunrose
0

#5 jag tror mera att man anpassar valet av djur efter sin livsstil :) Om man är gammal och inte orkar gå ut med t.ex. en hund, så kanske man köper istället en katt :)

[134643]
0

#6 Ahh, såklart :)

Sannsen
0

Jaa, så tänkte jag me! :)))

[134643]
0

Haha okej, men då ska det väl inte vara någon fara med Gerbiler! :)
Jag är själv 13 och ska snart skaffa råttor :)

AnneN
0

Haha, för gammal är du knappast, själv är jag nu 30år och har nyligen utökat mitt gerbilbestånd.Skrattande

Skaffade våra första gerbiler för ca 2 år sedan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

cecilia34
0

36 år här och har haft gerbiler i  2 år också   Skrattande. Tycker det är otroligt mycket man behöver kunna och veta för att göra rätt för dem, men det väldigt roligt att lära sig om dem och lära sig och jag tycker man fortfarande lär sig saker.

Jag tycker det viktigt att man lär sig deras signaler och " språk" och respekterar det och dem =)

Anne.K
0

Du e verkligen inte för gammal :P

Själv är man 24 och blev med gerbil för 1 år sedan.

Däremot tycker jag inte man ska va för ung och skaffa egna djur (oavsett vilka djur det gäller). För är man för ung så kanske man inte förstår ansvaret som kommer med att man skaffar ett djur, då gäller det ju att föräldrarna också är med på köpet. För om djuret skadar sig eller blir sjuk så behöver man ju veterinär och är man ung kanske man inte har dom pengarna och det är ju då föräldrarna får ställa upp.

Så är man ung så tycker jag ju att man ska kolla med sina föräldrar först om de är med på noterna.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

snozan
0

34 år ---> ja å sambon har varsin gebril ;)

Tillräckligt trög för att anses som smart

[Tassy]
1

jag vet de som är 50+ och föder upp gerbiler så.. Flört

Kibeshna
0

Blir lite nyfiken på vad du egentligen menar med för gammal? ungefär något i stil med ''ehh ska du verkligen ha gerbiler/hamster, de har man ju typ när man är barn''? (vilket du ifs faktiskt fortfrande är typ ) har jag fått höra många gånger men har aldrig och kommer aldrig att bry mig om det :-) 21 åring o med 2  gerbiler o 4 undulater

southdakota
0

Jag skaffade gerbiler när jag var 12 år, och har fortfarande gerbiler nu när jag är 16 år.
Jag tycker de är fina små djur och det är klart att man inte blir för gammal, dock så känns det som vissa tycker att gerbiler, hamstrar och andra liknande djur mest är för små barn, men jag håller inte med! Flört

[raowr]
0

Innan jag skaffade mig mina marsvin så trodde jag allvarligt talat att jag var för gammal… Att det var något 15åringar och yngre hade…
Men sen helt random så insåg jag att man faktiskt inte kan bli för gammal.
Jag fyller 20 om en månad och skaffade alldeles nyligen tre till!
Som många säger så är det klart att man kan se sitt djur på ett helt annat sätt när man blir äldre så jag skulle säga att det bara blir mer och mer fantastiskt ju äldre man blir. Det innebär dock inte att man inte uppskattar djuren bara för att man inte fyllt 18 än såklart!
Fick mina första marsvin när jag var 10 år och guu va jag avgudade dem :)

Jag tycker verkligen inte att man är för ung som 14 åring vilken många verkar anse. Sen att man bör ha en förälder som har det yttersta ansvaret för djuren om det skulle vara något är ju en helt annan sak…
Men det är troligen du och din familj redan medvetna om ;)
Så ta inte åt dig av alla "du är för ung" kommentarer, det hade jag mer förstått att man sa om du var under 10 eller så och föräldrarna inte ställer upp.
För att bli för gammal kan man som sagt aldrig bli!

Sannsen
0

För gammal var nog ett dåligt ordval av mig! :) I fel ålder kannske man kan säga, min mamma säger det hela tiden :( Att Jag är i fel ålder, att jag skulle skaffat gerbiler när jag var yngre. Eller när jag blir äldere.

SJälv är jag glad att jag inte skaffade dom när jag var yngre, hadde aldrig förstått alvaret och ansvaret då. Men jag vill så gärna ha dom nu! Törstar värkligen efter det sälskapet och att ha något att ta hand om!

[raowr]
0

#18 Din mamma försöker nog bara desperat att få dig på andra tankar xD
Du får visa för henne att du verkligen klarar det!
Två små gerbiler är ju inte hela världen ändå kan jag ju tycka om du länge och noga tänkt igenom saker :)

Poffyn
0

Haha min mamma sa att jag troligen skulle vara för gammal när jag bad om att få en hamster efter min kanin. Efter att min kanin gick bort för ca 2 år sen har jag haft en hamster och 2 möss. Skaffade dessutom 2 små gerbil flickor för några dagar sen och jag är 18, fyller 19 i mars nästa år så åldern är det inget fel på. Din mamma vill nog bara som Raowr sa, få dig på andra tankar. XD;