Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 921 ggr
AnneN
0

Välkommen Hachiman!

Norrskens Hachiman har idag flyttat in hos oss Glad Han ska bli Blixtens kamrat har vi tänkt så de sitter nu på varsin sida i en hopsättningsbur. Inte helt nöjda med det lilla utrymmet och dåliga grävmöjligheterna, men det är ju tyvärr ett nödvändigt ont.

Hoppas att de accepterar varandra snabbt så de får flytta till akvarium snart istället.

Nu har jag nästan hela familjen här hemma då även Illusion som är mamman och syskonen Ninigi & Bishamon bor här sedan tidigare Skrattande

(Bilder kommer senare)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Hahaha, Hachiman är en liten papperstjuv! Han har nu 3 gånger stulit nästan allt papper från Blixtens sida av den delade buren Tungan ute

I övrigt så tycker jag det verkar fungera över förväntan mellan dem (med galler mellan), Haciman beter sig på exakt samma sätt som hans bror gjorde vid hopsättningen med gammeltanten Hjortron och den hopsättningen gick helt smärtfritt Glad

Blixten var väl lite upprörd och nyfiken första timmarna, men har sedan knappt brytt sig alls om Hachiman.

Denna hopsättning kommer nog inte ta mer än kanske 1 vecka skulle jag tro, om ens det.

_**/Mvh Anne

[Jessica_91]
0

Vad skönt att det går så bra! Ska bli kul att se bilder på nykomlingen Glad

AnneN
0

Nu är Blixtens & Hachimans nya akvarium inrett och Hachiman är den första som får utforska det en stund, sedan blir det Blixtens tur att få springa av sig lite.

Än dröjer det nog ett par dagar innan jag vågar släppa ihop dem.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Testade idag att släppa ihop Blixten & hachiman i akvariumet, men tyvärr gick det inte alls som jag ville Rynkar på näsan Då de rök ihop så jag fick gå mellan för 3:e gången så åkte de tillbaka i den delade buren. Får fortsätta ha dem där några dagar till innan vi testar igen.

Hoppas verkligen att de snart accepterar varandra som burkamrater.

Jag trodde att det skulle vara Blixten som levt ensam ett bra tag som skulle bli största problemet, men det var Hachiman som till synes oprovocerat hoppade på och bet fast i Blixten Förvånad

(Med till synes oprovocerat menar jag att det inte fanns några tecken som jag kunde se)

Nåja det blev inga större skador iallafall.

_**/Mvh Anne

[Jessica_91]
0

#4 Tråkigt att det blev så! Om båda killarna fått springa i akvariet innan ihopsättningen där så kanske det kan vara en bidragande orsak till att det inte gick så bra? Antagligen luktade det fortfarande gerbil där när du släppte in dem samtidigt, om du inte städade akvariet ordentligt innan du släppte ihop dem?

AnneN
0

#5 De har sprungit där tidigare, men jag har bytt spån just innan jag satte ihop dem.

_**/Mvh Anne