Är så glad för underbart snälla gerbiler!
Ville bara säga att jag är så glad när allt går bra! Har två 4 månaders killar som jag ville skulle flytta ihop med sin kullbror igen och en liten 2 månaders kille från en annan bur. Vågat? mja, inte med tanke på att alla är van att leva i större familjegrupper(och allt vad det innebär med gerbilspråk, rang och yngre + äldre syskon) och sätta ihop hanar på det viset har jag gjort i flera år. Hade en delad bur förberedd om inte öppen ihopsättning fungerade.
Var mest angelägen med lille killen så testade med herr ledare Lazuli och lillskiten Whitey i en ren stor bur med massor av gömställen, mat och sandskålar. Lazuli var liiite avvaktande men började tillslut putsa Whitey! haha
nummer två då tänkte jag, Krumben, det finns alltid en chans att nummer två i rang inte vill ha in en nykompling öht. Men han var lugn som en filbunke och började lekskutta med Whitey istället! Jissses här hade vi tur också. Skulle de känna igen sin kullbror Sill måtro?Jodå inte ens ett hårstrå i ragg eller bredsida(gerbil mot gerbil sida vid sida) uppvisade de. Så nu sitter det 4 glada pojkar som inte gör någonting annat än lekskuttar och putsar varandra
Det är så kul att se när de faktiskt mer än gärna vill vara fler än två i buren. Höll förstås uppsikt och de sov även ihop alla 4 i sin nyskurade bur inatt.
Långt ifrån alla gånger går det så här bra, bara så ni vet. Behövs kontrollerade former och rätt djur och oftast yngre ålder på dem!
MvH Tsunamis

Vad kul att hopsättningen gick så snabbt och bra 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Låter alltid så härligt med en lite större grupp gerbiler! Om det blir någon bild på herrskapen så får du gärna slänga upp den här ^^.
Åh, så söta pojkar!
De är verkligen urgulliga, speciellt tillsammans när alla har så olika färger.

Najs!
Jättefina allihop! Är den bruna en nutmeg eller?
Tackar! Japp fast han är en dillute nutmeg. Så tippingen försvinner i princip helt.
MvH Tsunamis