Spån.
eftersom en i min familj är allergisk kan jag inte ha hårdpressat gult (antar att det är träflisor.)spån. på alla bilder här , där man har sånt här spån, gör dem jättefina gångar osv. just nu har jag alspån från bromma blocks, och i det verkar det vara svårt att göra gångar. dem har ca 15 cm spån hela tiden. finns det något bättre alternativ?
Louise
Jag bytte från spån till hampaströ för ett tag sedan men det är lite för tungt och gick inte så bra att göra gångar i. Så jag testade att köpa Stl-strö/pappersströ från Granngården och blandningen funkar perfekt att göra gångar i, kanske kan det funka för dig med. Stl-strö är egentligen bara masor av uppriven papp, kostar 49 kr på Granngården och den räcker ganska länge när man blandar med ett annat strö 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
länka? jag kan inte hitta det. tack för tipset!
Hittar inte på Granngården men det finns där i alla fall, finns säkert på andra ställen också, hittade i alla fall den här tråden där du kan se lite bilder: http://marsvin.ifokus.se/discussions/4d714e8bb9cb46221d061771-jag-har-provat-stl-stro
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
någon som testat? www.granngarden.se/product/torvmix-50-50
okej. sen, en fråga till. hur ofta brukar era gerbiler komma ut? t.ex i badkaret elr rastgården?
#5 Hm har för mig att torv inte är så bra men kan ha fel, finns säkert någon annan här som vet.
Jag försöker släppa ut mina i rasthagen 1 gång om dagen.
Vanligt sågspån har alltid funkat för mina gerbiler, dock så köpte jag fel en gång och köpte flis istället, det gick inte alls att göra gångar i.
Men STL-strö ska funka till gerbiler annars, det ska jag köpa när jag kan ta mig till Granngården. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?