Djurvän sökes...
Hittade denna annons på blocket. Inte kontigt att gerbilen är uttråkad om den bor ensam =(
Någon gerbilvän som kan ta hand om en hona till?
ååh va ledsen jag blir när jag ser sådant.
Det står överallt att gerbiler ska vara 2, det går inte missa. Så antingen har hon inte läst på NÅGOT om gerbiler eller så skiter hon fullständigt i hur hennes gerbil bor.
Sikken sötnos, men kan tyvärr inte ta den:(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är värkligen taskigt att göra så där! Jag håller med dig, Det står precis överallt att dem ska vara minst 2!!
Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.
Jag har mailat annonsören men inte fått svar, ( det var kanske 1,2-veckor sen ) ..
Åh hade så gärna tagit den sötnosen, dock var det för långt bort från mig, plus att hon var för gammal för att jag skulle våga sätta ihop henne med min tant som söker burkamrat.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ja, ledsen är ordet =( Har 12 st här ingen plats kvar att ge tyvärr
Det jag stör mig på mest med såna här annonser är att anledningen är "tidsbrist". Gerbilen är FEM MÅNADER! Vilket innebär att dem inte kan ha haft den i mer än 3-3,5 månader.
Har svårt att tänka mig att alla de unga gerbilers (och hamstrars, kaniners osv) ägare som slänger upp sina djur på blocket helt plötsligt och oväntat får mindre tid hemma.
Med det inte sagt att INGEN faktiskt får tidsbrist, men jag tror majoriteten av de som lägger upp unga gerbiler på blocket egentligen menar: "Det var inte så kul egentligen och jag orkar inte ta hand om den/dem".
#6 , håller med. Jag går i skolan o har jättemycket och göra, MEN (!!) det finns alltid tid för mina små älsklingar.
Skaffar man djur så får man helt enkelt se till att ha tid, djuren har inte valt vart dom ska bo.
Har man inte tiden för ett djur, då låter man helt enkelt bli att skaffa djur, istället för att nån månad senare slänga upp stackarn på blocket eller liknande :(
Tycker en del folk har taskig syn på djur och använder dom som slit å släng saker. Usch säger jag bara.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Precis. :(