Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1244 ggr
Anne.K
0

Om gerbilen blir sjuk

Har en fundering. Vad brukar det kosta att gå med en gerbil till veterinären?

Jag har en gerbil som jag ska gå till veterinären med då hon har vad jag misstänker på hennes symtom luftvägsinfektion och undrar bara vad det är för kostnad jag ska va förberedd på att det kommer gå på? Har aldrig innan behövt uppsöka veterinär så har ingen koll på vad det kostar.

Har iaf en buffert som jag kommer ta ifrån.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Jessica_91]
0

Under de 10 månader jag haft gerbiler så har jag behövt gå 1 gång, när min ena tjej fick ögoninflammation. Själva besöket och undersökningen kostade 400 kr och sen kostade hennes antibiotikadroppar 70-100 kr till.

Vet tyvärr inte vad det brukar kosta men det är nog inte orimligt med en femhundrig i alla fall. Dock så är det ju lite olika beroende på vart man bor och vilken veterinär man går till, det kan gå på mer eller mindre.

moawi
0

Jag har bara varit hos vet. en gång och det var för Avlivning som gick på 300 kr.

Så det ligger väl däromkring, men olika för olika saker förstås.

Anne.K
0

Okej :) tack för svar.

Dock tyckte veterinären att jag skulle avliva min dam, men jag valde att avvakta istället för min magkänsla sa något annat. och tack å lov att jag gjorde det, för ikväll så har hon blivit piggare igen och verkar börja få upp aptiten igen :D så jag är överlycklig just nu, för var rädd för att behöva avliva min underbara ögonsten, vart ju helt knäckt igår.

Så att följa sin magkänsla var ett bra beslut av mig :)

cecilia34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Avliva den för luftvägsinfektion? Det var magstarkt! Om det nu var det då. Det går ju behandla med antibiotika. Är den gammal eller så?

Anne.K
0

Jo hon e över 2 år gammal och det tyckte dom tydligen inte var nån idé då att göra något med henne… blev så ledsen och arg.