Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 676 ggr
kimky
0

Hej. tänkte höra om blåa gerbiler.

Hej,

Jag och min pojkvän samt en vän vi har gemensamt har hållet på med gerbiler nu ett tag.  och har fått fram några riktigt fina gerbiler av olika varianter.

Och jag har blivit helt förälskat i blåa gerbiler men vet att det är något nytt och det e svårt att få tag på. men tänkte höra lite mer om dom… bilder, genetik osv.  Jag själv har alltid varit intresserad i blåa djur överlag. så skulle vara roligt o få höra lite om dom blåa gerbilerna.

Tänkte också fråga om det finns någon bra uppfödare nära Dortmund i tyskland för kanske blir en resa dit ner nästa år. dock behöver vi mer människor med oss. så det inte blir så dyrt.

Tsunamis
0

Det finns ett par uppfödare i Sverige som föder upp blå. Dock bara linjer med polygener som ger den mer bruna nyansen, mer ihopklumpade pigment i pälsen. Men ihop med vitfläckighet så ger de en skapligt ljus stågrå nyans.

Här har du lite basic info om dillute.

Jag har tyvärr inga kontakter i Tyskland men jag rekomenderar dig varmt att kolla runt där eller i Holland.

MvH  Tsunamis

kimky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ah, oki. men hur kommer det sig att det bara finns polygener med i det? :o oki. som din användar bild? :)

Lite och lite var det inte men tack så mycket ^^

Jo tänkte göra det ^^ Holland kan bli lite svårt att ta sig till än men det blir nog senare :3  Det e ju rätt så stort där nere o.o