Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1376 ggr
Fen
2011-09-12 11:13
0

Sandbad

Hej!

Jag brukar bara låta mina små tjejer bada i sandbadet när jag har dom ute (ca 30 min till 1 timme om dagen) i sin hage. Är det förlite? Ska dom ha sandbad hela tiden?

Clariiz
2011-09-12 12:33
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sandbadet ska alltid finnas i buren. Gerbiler anväder sandbadet som toalätt också.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fen
2011-09-12 13:11
0

Fast jag har en annan typ av sand, lite grövre som klumpar ihop sig när dom kissar i det. Den skålen har jag alltid i. Ska sandbadet ändå alltid vara i?

Clariiz
2011-09-12 16:17
0

De ska alltid ha tillgång till chinchillasand, eller någon annan sand som är tillräckigt "fin". Utan stenar och snäckskal.
men chinchillasand är helt klart det bästa och ska finnas i buren dygnet runt!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

AnneN
2011-09-15 14:16
0

Som badsand ska de ha finkornig sand och den används även som toalett av många gerbiler.

Vet att en del bara ger tillgång till sandbad korta stunder, men jag har själv och tycker att de ska ha till gång till sandbadet hela tiden så de kan bada när de själva vill.

Sand som klumpar sig skulle jag absolut inte rekomendera att använda över huvudtaget för risken finns att de får i sig av sanden som då klumpar sig i magen och det kan vara livsfarligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sannsen
2011-09-25 14:47
0

Hur stor "Skål" med sand ska man ha?

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

AnneN
2011-09-25 15:01
0

#5 Det bör iallafall finnas utrymme nog i skålen för att en gerbil ska kunna rulla runt i den, ett tips är att använda en "godisburk" sådana där som de förr ofta hade karameller i på kioskerna. De har ganska lagom storlek + att de har höjden så att de inte lika lätt sprätter ut all sand direkt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

moawi
2011-09-27 20:52
0

#5 Jag kan tipsa om denna glasburk som finns på IKEA som är väldigt bra (och köpes för en billig peng), den håller kvar all sand inne i skålen, vilket är jättebra när gerbilerna krafsar runt.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00030262/?query=f%C3%B6rvar