Måste man va medlem i en förening?
Hej, om vi säger så att jag vill ha ett uppfödarnamn som.. "knatten" , måste jag då vara medlem i en gerbilförening för att de ska gälla, eller har man möjlighet och ha uppfödarnamn i allafall?
Tänker ju registrera mig och så, men de va en fråga som slog mig bara sådär, idiotfråga, men bra och veta ifall.
Man måste registrera sitt uppfödarnamn för att kunna ha det med i gerbilens namn, men det är klart att du kan kalla din uppfödning för vad du vill oavsett om du är registrerad eller ej. Sedan vet jag inte hur det går med stamtavlor när man inte är registrerad någonstans?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
ah det vart så min tanke också vart. Ska alltså registrera mig, ingen snack om saken, men detta va en tanke som kom upp.
Så alltså, om jag skapar en hemsida där jag har min uppfödning, och sedan registrerar mig i en förening. Kan jag då flytta över mitt uppfödsarnamn efter 1 år till föreningen, för man måste vara medlem ett helt år innan man kan få registrerad uppfödarnamn.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 "Flytta över" ? Du gör ju så att du är medlem i föreningen du syftar på. Och efter 1 år registrerar du helt enkelt ett uppfödarnamn som förhoppningsvis godkänns. And there you are. Det innebär att du inte kan ha med t.ex. "knatte´s" innan du reggat uppfödarnamn, alltså inget uppfödarnamn i stamtavlorna första året.
Mvh Ellenfyrkant
nej, de va det jag menade :)
nej, de va det jag menade :)