Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 887 ggr
Andris
0

några dagar kvar nu!!!:D

hej:) om ca 2-3 dagar kommer jag få gerbiler och så har jag en fråga vad ska jag ha i buren för att dom ska vara lycklyga t.ex leksaker mat…o.s.v.

Clariiz
0

Massamassa spån och kartonger, toarullar, toapapper! Det brukar vara det mest uppskattade :)
Undvik allt i plast!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

snozan
0

Läs på en jäkla massa är mitt råd! Inte bara på ett ställe, va objektiv och strirra inte blint på vad du läst på en sida utan sök samma info på flera sidor.

…å skippa springhjul

Tillräckligt trög för att anses som smart

AnneN
0

Glöm inte heller bort att gerbilerna inte ska ha gallerbur då det kan vara direkt livsfarligt för dem.

Mycket spån som de kan gräva gångar i, gnagmaterial, badsand, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Andris
0

3#  jag sa till mamma att vi sklle ha ett akvarium men hon köpte en gallerbur men vi har hittat ett 220liters akvarium som vi ska köpa

de gör väll inget  om dom är i en gallerbur ca 1-2 dagar? :(

[Jessica_91]
0

#4 Nejdå det gör inget ett par dagar. Super bra att ni ska köpa ett så stort bra akvarium! Skrattande

Glöm inte att ni måste fixa något sorts lock också så inte gerbilerna smiter ut (de är super på att hoppa!). En träram med ett tätt metallnät funkar bra och är lätt att fixa.

Andris
0

okej tack var kan man köpa sånt nät?:)

[Jessica_91]
0

Granngården eller byggvaruhus som t.ex Cheapy :) Nätet ska vara så tätt att gerbilerna inte kan få igenom nosen, finns en risk för att dem börjar gnaga på nätet då vilket gör att gerbilerna kan skada tänderna. Dessutom är det heeelt omöjligt att sova med en gerbil som gnager på metallnät ><

Andris
0

okey tack:)

Andris
0

#7 men kan dom hoppa 20 cm när dom är cirka 2 månader gamla?

AnneN
0

#9 Jag har en vuxen gerbilhona i ett 160 liters akvarium och hon har inga problem alls med att hoppa över kanten om vi inte har locket på.

(hon är självklart inte ensam i akvariumet, men hon är den som hoppar)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

moawi
0

#9 Ja, även unga gerbiler är duktiga på att hoppa. Jag hade en gerbil (ingen unge, dock) som hoppade 50 cm lätt som en plätt. Att ha ett tak till buren är ett måste om du inte vill ha gerbiler springandes i huset.

Sannsen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var kan man köpa bra gerbil-akvarium?

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

[Jessica_91]
0

Vet inte om du menar vanliga akvarium nu eller s.k gerbilarium (hälften akvarium hälften gallerbur), men vanliga akvarium brukar man hitta till bra pris på blocket om man håller ögonen öppna, minst 100 liter men gärna större!

Gerbilarium ska du hålla dig borta från helt. Jag har själv haft ett, efter 2 veckor började jag leta efter något annat då det inte alls var bra för gerbilerna. Det var en dyr läxa att lära sig också men jag har bara mig själv att skylla. Glad