Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 894 ggr
Mickis-wolf
0

åt upp den andra

Hejsan.

En av mina gerbil hanar dödat den andra:'( och han åt upp halva brodern. Dom var två men nu har han ensam, vad ska jag göra ska jag skaffa en till så att han inte är ensam eller kommer han kanske äta upp nykomlingen med??

Världigt tacksam för svar

AnneN
0

Ajdå det låter inte trevligt att han dödade och åt på den andre.

Hur är den överlevande i övrigt i temperament?

Jag hade nog provat med att skaffa en liten bebis att sätta ihop med men tagit ihopsättningen mycket sakta och försiktigt för säkerhetens skull. Finns en jätte bra artikel om hur man gör då man sammanför 2 gerbiler.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jessica_91]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är du säker på att han dödade sin bror? Om han hann äta upp lite av sin bror så antar jag att du inte såg när han dog, kanske dog han av något annat?

Mickis-wolf
0

men magen var uppen och från frambenen till huvet var borta så jag antar att han dödade honom. Han som blev dödad var helt frisk.

[Jessica_91]
0

Det är naturligt för gerbiler att äta upp sina döda då lukten annars drar till sig rovdjur. Säger inte att han inte hade ihjäl sin bror men det går inte att veta baserat på att han började äta på honom.

Mickis-wolf
0

Men om jag skaffar kompis till honom kan jag skaffa två då eller blir de inte så bra eftersom han kanske inte tar imot dom eller? Han kanse bara tar imot en om han gör de överhuvud taget?

[Jessica_91]
0

Bråkade han någonsin med sin förra kamrat? Visade han eller den döda kamraten någonsin tecken på att vara aggressiva mot varandra?

Mickis-wolf
0

Nej de är jätte konstigt dom kunde ju bråka men inte så dom vasade ju typ bara vem som bestämde fast de va ganska länge sen