Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketttävlingar-frågesport
Läst 3081 ggr
Solaika
0

Sommarens lillskit :)

Med lite inspiration av mus.ifokus testar vi en ny sorts tävling. Och eftersom tid inte är någon lyxvara här hemma så tar vi det på lite längre tid.

Tävlingen handlar alltså om vårens lillskit. Dvs bebisar och/eller djur under 5 månader. Den här gången räcker det inte bara med en bild. En liten historia ska det vara med för att vi ska veta varför just din/a gerbil/er på bilden är den bästa :)

Tävlingen avslutas 15/8

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Fralice
0

Hur blev det med jultävlingen? :/

Solaika
0

Om iFokus funkar inatt så ska jag fixa med det då. Men nu tar vi inte den här tråden till såna diskussioner.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Itasca
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Roseau "Rose" County är en mycket speciell liten flicka full av energi! Hon är sin far upp i dagen, den enda i kullen som fått hans vackra vitteckning och energiska temperament, hennes syskon fick ärva sin mor. Rose är den mest sociala och kontaktsökande gerbil jag någonsin träffat. Hon gör allt hon kan för att få komma upp, ut, äventyr!

Numera bor hon på en liten park med sin mor Lilly, dit barn och vuxna kan få för att lära sig mer om djur på lagom nära håll. Där finns också djurvårdselever, som hjälper till på skoltid.

[Shazie]
0

Azalea, som kommer från Timjan's gerbiluppfödning är en gullig liten black med urskön personlighet. Hon och sin pappa Angry är lika som bär. ;) Hon kom till mig på en Måndag, och sedan dess har hon varit min lilla älskling. Med hennes vita nosfläck är det ingen som kan låta bli att bli charmad. Hon och katten är faktiskt nästan bästisar. Och såklart Akacia, hennes syster.

[Vytheti]
0

Jag fick min lille pojke Vytheti tillsammans med hans bror på påskafton, eftersom jag alltid funnit tröst i djur och behövde stöd då jag kämpar med att bli frisk från ätstörningar. 
Efter att ha letat överallt hittade jag tillslut ett ställe där jag då fann Vytheti, och hans storebror Phemedes. 
Till en början hade jag tänkt att döpa honom till Dryn. Men när jag såg honom i affären visste jag att han var en Vytheti, och inget annat.

Jag trodde aldrig två små djur skulle kunna få en att känna sig så älskad, men Vytheti (som är den mest sociala av de två) har faktiskt förgyllt mitt liv så otroligt.
Han springer upp och hälsar på sitt eget lilla vis när man öppnar buren, hoppar in i tröjarmen och klättrar upp på axeln. 
Får en att skratta.
Han är inte så speciellt handtam, men tam nog att sitta i ens famn och mysa om så bara i några få sekunder.
Han är mitt hjärtegull.

jaanniepaalm
0

A-kullen som nu blir ett år till hösten, har varit den roligaste kull jag någonsin varit med om. De är fortfarande lika nyfikna och egendomliga precis som de var då. Underbara gerbiler är dem allihopa! :)

AnneN
0

Tävlingen avslutas nu och vinnaren kommer att presenteras med en artikel inom kort Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inlägget är låst för nya kommentarer