Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 711 ggr
Andris
2011-09-10 12:59
0

rymde!:O

igår kväll så glömde någan att stänga buren och gerbilerna var ute hela natten, jag tror att dom har ätit chips och sånt efter fredagsmyset. hoppas det inte är farligt när jag kom in imorse för att kolla dom så sat båda 2 och kollade på mig men dom var ganska trötta så det gick snabbt att fånga dom ( ca 5min) när jag la dom in i buren börja dom knaga på allt!:O sen så drack dom ganska mycket.

[Jessica_91]
2011-09-10 14:16
0

Du hade väldigt tur, de kunde lätt få i sig något giftigt eller försvunnit. Vet en tjej vars degu tog sig in i något rör i badrummet t.ex. Den degun kom aldrig tillbaka igen utan fastnade antagligen någonstans längs vägen.

Chips är inte bra alls, det är väldigt fett och väldigt salt men förhoppningsvis gick det bra bara den här gången.

Håll ett öga på dem nu ett tag för att se om någon av dem verkar börja må dåligt, om de har blivit förgiftade så är det raka vägen till veterinären.

Om du inte redan gjort det så säg till din familj att det är jätte viktigt att stänga buren ordentligt! Misstag händer ju så du kanske kan göra någon fin skylt eller teckning liksom med en gerbil och text "Glöm inte att stänga!"

Andris
2011-09-10 14:19
0

tack

[Jessica_91]
2011-09-10 14:49
0

Vad har du för bur till dem förresten?