Brutit tån :'(
Hej! Ja har fyra gerbil grabbar, två är brorsor och två är far och son. Berry vill verkligen inte ha in nån ny i gruppen så ja har gett upp försöket om att få alla tsm i samma bur. För tillfället är dom i en avdelad bur (då ja väntar på två terrarium)Zonic och Plommon (far och son) på ena sidan och Tarzan och Berry (brorsorna) på andra sidan. Varje gång ja öppnar buren vill Zonic ner till Berry och Tarzan men har har inte lyckats då ja alltid hinner stoppa honom. Imorse när ja skulle kolla till dom så fick ja en chock, Tarzan och Plommon va där Zonic ska va och Zonic va med Berry! Ja blev livrädd och tog upp Zonic och kollade på honom så han inte hade nå sår men de hade han tyvärr.. Nåra småsår men inget farligt som tur va! Sen tog ja upp Berry och först såg ja inga sår alls men när ja kolla tassarna såg ja att ena klon va av längst in och man kan se benet i tån! Ja brast ut i gråt på en gång, ja vill ju inte att mina bebisar ska må dåligt! Plommon och Tarzan verkade kommit bra överrens då dom låg i boet och mös när ja kollade till dom och dom hade inga som helst sår nånstans! Va ska ja göra med Berry? Han kan gå och han verkar någorlunda pigg och så, bara lite skrämd från händelsen.. Dom måste vart så hela natten för Zonics små blodfläckar va torkade. Växer tån igen? Klon är liksom böjd åt höger och sitter knappt fast men ja vågade inte ta bort den! Borde ja gå till veterinär? Tacksam för svar!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag vet inte, jag har inte varit med om något liknande, men jag skulle nog tagit till vet. för att höra vad de säger.
När ja kom hem nåra timmar senare och kollade till honom såg ja att den började växa fast igen?! Förstog inte riktigt att de va möjligt.. Ja åkte iaf direkt till min vet och han sa att ja inte behövde oroa mig för den kommer växa fast igen men att man skulle va försiktig när ma höll honom så den inte gick av igen. *lycklig mamma*
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Härligt att det gick bra till slut då! :)