Åt fluga!!
Detta är ingen fråga eller så men det är något häftigt som jag och min kompis nyss såg. Min kompis är här med sina gerbiler och när jag fångade en fluga tänkte jag att gerbilerna kanske skulle äta den eftersom de är köttätare också. Så jag satte in flugan till min kompis gerbiler och efter ett litet tag så fick den ena gerbilen syn på flugan och hoppade efter den. Det är en IKEA låda som de är i just nu så flugan satte sig i ett hörn. Då hoppade gerbilen och fångade flugan! Sjukt häftigt! Och vi satt ju och såg allting. Men gerbilen tuggade bara lite på flugan innan den släppte ner flugan i spånet och hoppade iväg. Så jag och min kompis tittade efter och då såg vi att gerbilen bara hade ätit av huvudet på flugan! xD Hahaha, skitäckligt. Men för er som läser detta och kan lite grann undrar jag om de brukar göra så? Asså jaga flugor kan ju alla men att de lixom bara äter huvudet? Eller så var det flugan som var äcklig? Iallafall var det en jätte häftig "upplevelse" eller vad man ska säga!:) Bilden är på gerbilen som fångade flugan;) MvH Zanrio
Jag var med om något liknande för några dagar sedan, något slags bevingat kryp gick runt på golvet när jag hade tjejerna ute och Iris slängde sig på krypet och käkade upp det xD
Kanske tyckte din kompis gerbil inte om smaken utan nöjde sig med att ha dödat flugan bara ^^
Förstår vad du menar med att det är fräckt, det är rätt coolt att se små söta oskyldiga pälsbollar flyga på och döda/käka upp en insekt. Känns väldigt "out of character" på något sätt, även fast de flesta husdjurs gerbiler säkert har mer eller mindre jaktinstinkt :)
Haha, vad häftigt.
Mina gerbiler struntar totalt i att den kan flyga ner någon liten fluga i buren :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina står bara och stirrar, sen bryr dem sig inte mer :p

#1 haha, ja det är riktigt coolt^^
#2 o 3, jasså? Men då är det kanske inte alla som fattar vad de ska göra, eller så har de ingen lust xD
#4 eller chockade över att maten flyger ;);)

#5 haha, så kan det ju vara^^
Mina äter bara huvudet på spindlar. Smålarver däremot är smaskens, hela en :)
Hahaha, vad roligt!