Hjälp med ihopsättning
Hej jag skulle vilja ha lite hjälp med ihopsättning av en unge och dess pappa. är det någon som skulle kunna hjälpa mig med det??
Något som funkade för mig, var att ha dem i vars en bur som stod bredvid varandra. Två gånger om dagen bytade jag bur för dem, på så sätt blev dom vana vid varandras dofter. Sen satte jag dem i rasthagar galler i galler, så dom fick hälsa utan att kunna skada varandra.
När de inte brydde sig om varandra längre, fick de släppas ihop i en stor rasthage där ingens doft fanns sedan innan. Efter 1-2 veckor av detta så fungerade som hur bra som helst, nu är dom bästa kompisar! 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
tack för hjälpen men jag är lite rädd för den pappan för jag skulle sätta ihop han med en annan hane men då började han attackera gallret så då stoppade jag ned hande och då högg han mig i fingret jätte hårt ( han hängde i mitt finger) och efter det har han alltid nafsat i mig så fort jag stoppar ned handen i hans bur. tror du att han kommer att göra så mot sitt barn??:)
Jag satte ihop en pappa med sina två söner idag. Jag hade dem i varsin rasthage på golvet en stund och bytte sedan sida. Jag släppte ihop den ganska direkt och det fungerade utan problem. Tror nästan pappan kände igen dem :) (han lämnade dem för ca 1½ vecka sedan.)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
okej tack så mkt! nu ska vi pröva era tips :) ;)
#1 Hur länge hade du dom i varsin bur emot varandra ?:)
Tills jag märkte att det inte var några problem mellan dem i hagen :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!