Parar dom sej??
Hejsan!
Jag har 4 gerbiler 2 hanar 2honor. Jag har bestämt mej för att låta Kiwi och Kakan bilda familj eller vad man ska säga. Men vet inte riktigt om dom gör de eller inte. Kakan koppar på henne i nån sekund sen koppar han till och börjar puttsa sej där… och så där håller dom på ett tag.
Min fråga är; Parar dom sej eller inte??
Jag skulle säga att dom parar sig för de du beskriver låter precis som parning:) så du kan nog vänta dig en kull om ett tag!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jippi!
Tack så jätte mycket!:)
Kom ihåg bara att sära på mamman och pappan igen om du inte vill ha en till kull. :) Så fort honan har fått sina ungar så kan hon bli parad och bli dräktig igen.
Bor paret ihop?
Nej tyvärr
Ah men det är väl bara bra, annars hade ju din andra hane och hona fått vara själva. :)
Ja de var därför jag inte lät dom bo ihop.
Jag har en liten fundering till, när hon varit med ungar ett tag blir hennes mage stor eller märker man inte att hon blivit gravid??
Jag har aldrig haft någon kull själv, men vad jag har läst så är det lite olika, en del syns det ganska mycket på och en del syns det inte så mycket alls på.
För säkerhets skull så kan du väga henne nu och sedan väga henne igen om 1-2 veckor. Har hon gått upp i vikt så kan du vara ganska säker på att det gick vägen :)
Ska du behålla ungarna eller ska du sälja?
De beror på hur många de blir. Men nådon måste jag behålla!:)
#6 du märker om hon blir dräktig igen men de är dock lite svårare o se i början. Min ena hona är dräktig med sin andra kull och hon har växt som bara den på iaf 4dagar och hon är så stor så hon ska snart få ungarna! Ett tips är att kolla när hon ställer sig på bakbenen eller lutar sig över nånting för då putar magen ut på sidorna, ser hon ut som ett päron då så är hon garanterat dräktig!;)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Okej tack!<3
Ungarna kom inte:(