Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: ot-fiket
Läst 691 ggr
thildatessie
0

Djurskötare på högskola?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

någon som vet om man kan utbilda sig till djurskötare på en högskola? för att jobba på T.ex djurpark. Djur är mitt största  intresse men jag valde inte det på gymnasiet. Eller finns det någon typ av kurs?

Itchy
0

jag har utbildning "djurpark" och det är inte värt det att utbilda sej då det inte finns några jobb alls inom djurparksnäringen på ett antal år framöver, jag ångrar att jag inte valde en inriktning som kunde ge mej ett jobb framför en utbildning som lät kul (hur kul är det att mocka skit 10 timmar per dag?)

You can't spell Bitchy without Itchy

thildatessie
0

#1 ok på gymnasie eller högskola/kurs? det var darför jag inte valde det till gymnasiet utan tog Barn och fritid ist. Behöver inte vara just för djurpark, bara något med djur. Inte veterinär. Även jobb i djuraffär, utbildning gör ju att man tjänar bättre. :)

Itchy
0

jag gick 3årig gymnasieutbildning

You can't spell Bitchy without Itchy

thildatessie
0

ok:)

[Jessica_91]
0

I Skara har jag för mig att man kan läsa till djurvårdare (djursjukvårdare?) på högskola. Vet inte exakt vilka möjligheter till jobb man har sen men tror man kan jobba på djurpark eller veterinärskliniker/djursjukhus. 
Dock är det väldigt höga antagningspoäng och det är grymt dålig lön vad jag har förstått.

thildatessie
0

ok. ja Skara ska va svårt och sen är det för långt för mig.. :(

[Jessica_91]
0

Bara du har bra betyg och kommer in så kan du ju ta studielån och hyra studentlägenhet i Skara (om det nu var där). :) Hur gammal är du förresten? Kanske hinner bli någon mer högskola med den djurvårdarlinjen innan du tar studenten.

thildatessie
0

#7 känner att det inte är ett alternativ då studielån skrämmer mig.. Plus att jag har ett fast förhållande och bor i hus med sambo + djuren vilket gör att jag inte kan flytta.. 18 i år.