Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 880 ggr
[Jessica_91]
0

Gerbilernas bästa gång?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina tjejer har bott i sitt akvarium i ca 2 månader nu men det här är första gången de gräver en sådan här lång, stor gång där. Eller ja, rättare sagt så är det Iris som grävt det mesta, som vanligt ^^. 
Var i alla fall tvungen att ta kort på det för jag var så impad.
Akvariet är för övrigt ca 120x40cm så den bit av gången man ser på kortet är 160 cm.

Har ni några bilder snygga/långa gångar era gerbiler gjort så får ni gärna slänga upp dem här!

Stämmer det som jag läst att honor ofta är bättre på att gräva än hanar?

[Jessica_91]
0

Lampan alstrar för övrigt ingen värme och är i vilket fall bara på korta stunder när jag tar kort ;)

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

wow! vet inte om det stämmer.. :) får se vad dem andra säger. Imponerande iaf!

[Jessica_91]
0

Jag har bara haft mina tjejer men på torsdag kommer det ett par pojkar hit (till annat akvarium), får väl se om det blir några duktiga grävare av dem :D 

Iris hälsar tack haha ^^

southdakota
0

En riktigt fin gång! Man blir alltid lite imponerad när gerbilerna gör sådana byggen. :) När det gäller honor och hanar så har det, i alla fall hos mig, varit ganska olika hur skickliga de är på att bygga. ;)

[Jessica_91]
0

Ja jag är så stolt över damerna (damen) så ;D

Sådär, då kanske pojkarna kommer kunna göra lite hyffsade gångar också då när de blir lite äldre :)

Iris och Lilly är mina första gerbiler så det ska bli riktigt kul och spännande att få hem pojkarna imorgon!