Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1617 ggr
gunrose
0

Ersättning av toarullar?

Mina två gerbiler får ju toarullar att bita på, men de försvinner så snabbt. Jag har inte alltid tillräckligt med rullar till dom. Så fort de tar slut gräver den ena konstant vid hörnet av terrariet. Jag ger dom vanliga äggkartonger men de kan man inte alltid ge hela tiden.

Vad kan man ge dom ifall man inte har toarullar eller äggkartonger till hands?

Blir glad vid svar!

cecilia34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag ger allt möjlig kartong som de kan gnaga på. Jag brukar ha som regel att bara ge kartong som det har varit något man kan äta i. Och inte kartong med plastfilm i eller vaxat inuti.

Så typ flingpaket, makaronikartong, tekartong osv

hej      Skrattande

Wand
0

Du kan ge dem pinnar eller annan kartong annars. De både gnager och klättrar på pinnar om de har sådana till hands, men se till bara att spola av det ett tag med hett vatten och låt torka innan du ger dem det.

Själv har jag en hel pappkasse full av äggkartonger, du kan ju fråga runt lite om du kanske har någon vän eller något som har lite överskottskartonger att ge bort!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

DeniceP
0

Jag har bett vänner och familj att samla ihop toarullar, ågglådor, flingpaket och alla möjliga kartonger till mina små pojkar här hemma!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

gunrose
0

#1 Men e det inte farligt att ge dom flingpaket? det e inte för mycket färgämne på dom?

#2 jag har lagt in pinnar som de klättrar på :) de båda verkar gilla det, så tack för tipset :D

#3 Jag frågar mina vänner med, men de kommer inte alltid ihåg att spara dom tyvärr haha :P

Solaika
0

Allt som inte är plastat eller vaxat kan du ge dem. Färg är ingen fara.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Wand
0

Sedan kan du ge dem hö också, det är ju det absolut bästa gnagverktyget för en gnagare.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

chokladfudge
0

Halm funkar också bra

gunrose
0

#5 Okej :)

#6 & #7  Min mamma tål inte halm/hö :/ kan bara ha spån elr sand i hela terrariet (vilket blir dyrt om man köper så mkt sand)

Ikajo
0

Servetter och vanligt toapapper är kan vara användbart, det kan dem boa med och vanligtvis så tål du det!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Ellenfyrkant
0

Jag tänker också på alla möjliga sorters kartonger. Pringles rör håller ju ganska bra och är ju tunnelformade vilket är kul! Men vanliga kartonger av olika slag känns som att det borde finnas i de flesta hem, eller? :)

Mvh Ellenfyrkant

Andris
0

MÅSTE MAN TVÄTTA KARTONGEN? :s?

Ellenfyrkant
0

fktig trasa, jag tvättar aldrig av iaf. Skulle det finnas någon speciell anledning för mig att känna att jag behövde tvätta av kartongen skulle jag slänga den istället.

Mvh Ellenfyrkant

CatchFatch
0

Om man har katt och köper s¨n där mjukmat i påse till dem, så kan man ju köpa stora lådor med typ.. 12 stycken i eller vad det är. ( Hänger ni med vilka jag menar? Från typ Whiskas? ) DE Kartongerna är bra och håller väldigt länge :P ( Väldigt kanske är en över drift men länge iaf :P )

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Jessica_91]
0

Jag har en farmor som brukade sy mycket förr så för ett par månader sedan så fyndade jag 3 långa papprör som hon hade liggande i en garderob. Känner man ingen som syr så kan man säkert få rullar från någon tygaffär. Jag antar i alla fall att affärerna köper in tyg på rullar så när tyget är slut så slänger dem bara rullen ändå. 

I vilket fall så sågade jag upp 2 av rören och lät det andra vara tills vidare så de har en extra lång tunnel i lekhagen :)