Om du vore gerbil.
Hittade leken på hamster och tyckte att den verkade lite rolig.
Välj utifrån utseende, livsstil, personlighet och tycke.
Svarthårig blir t.ex. black, lägenhet blir ganska liten bur o.s.v. 
Vilken färg och ev. teckning hade du haft?
Hur stor bur hade du haft?
Vad hade du velat vara, utställningsdjur, avelsdjur, sällskapsdjur eller kanske alltihop?
Vilket temperament hade du haft?
Vad hade du velat äta? (Behöver inte vara torrfoderblandning men det ska ändå vara realistiskt, t.ex. pasta, äpple och annat som gerbiler kan äta.)
Vilka hade varit din/a flockmedlem/mar? Eller hade du bott ensam?

Kul grej :)
Jag hade varit en riktigt snygg agouti pied collared.
Bott hade jag gjort i ett akvarium på ca 300 liter.
Min ägare ställer ut mig i PET för livsnjutare eftersom jag är ett sällskapsdjur som går i avel då jag älskar bebisar.
Temperamentet, jag är ett gostroll. En sån som kan sitta o sova i mina ägares händer eller bara sitta på deras axlar och spinna. Ibland får jag spring i benen som bara den o då älskar jag agility.
Favoritmaten är gurka, jordgubbar och vattenmelon. Men även cornflakes och mandelspån går alltid hem. Ett och annat havregryn går oxå alltid ner :)
I min flock skulle jag ha två döttrar från två olika kullar. Ena dottern är black pied varigated och den andra är en söt liten DEH med långa mörka ögonfransar :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag hade varit en honey pied collared (DEH/REH spelar ingen roll) och jag hade bott i en stor flock i ett rejält rymligt akvarium, gärna långsmalt med bra höjd så jag kan gräva massor av gångar ;)
Utställning är inget för mig, gosar gör jag mest på egna villkor. Jag är pigg, nyfiken och sprallig liten filur som vill upptäcka hela stora vida världen :) agility vore kanske nåt för mig, om belöningen är god ;)
Jag hade inte varit ett avelsdjur, men kanske barnflicka någon gång, kunna låna ungarna när det passar mig hehe ;) sen skulle jag säkert har rymt med någon grabb på vilda äventyr :)
I matväg hade färsk frukt varit något för mig, men även nötter/frön, puffad quinoa och dinkelpuffar och gryn.
Jag hade varit en pigg & alert liten tös.
Jag hade bott ganska rymligt och mysigt inrett med många gömställen och sysselsättningar. Jag hade nog protesterat mot att bli upplyft, istället hade jag velat komma självmant när det bjuds på något gott. Skulle kunna tänka mig någon utställning då & då. Jag hade varit lite oförutsägbar, men oftast rar, snäll & nyfiken. Jag hade velat äta pasta, omelett, pannkaka & många sorters frukter. Russin skulle jag nog också gilla. Jag hade bott tillsammans med en mamma, pappa & ett litet syskon.
Jag hade varit en Argente-tös. Jag hade bott i en 65l-samlalåda med ett litet nät i taket :)
Jag hade varit ett sällskapsdjur då jag inte skulle passa så bra till avel pga sjukdomar i släkten ;)
Jag skulle vara en envis men snäll tös, jag skulle kanske naffsa min ägare i fingret om jag inte fick ett solrosfrö PRECIS när jag vill ha det :P
Jag skulle äta en massa nötter och fröer, och självklart fruktpuré!
Jag skulle bo ihop med en trevlig kille (jag skulle vara infertil) :)

**Vilken färg och ev. teckning hade du haft?
**Jag hade varit en lilac-POJKE, haha.
**Hur stor bur hade du haft?
**Så stor som möjligt med massa spån och leksaker att gräva runt i :)
**Vad hade du velat vara, utställningsdjur, avelsdjur, sällskapsdjur eller kanske alltihop?
**Avelsdjur, sällskapsdjur.
**Vilket temperament hade du haft?
**Som nu, lat och tillitsfull men busig när jag känner för det ;)
**Vad hade du velat äta? (Behöver inte vara torrfoderblandning men det ska ändå vara realistiskt, t.ex. pasta, äpple och annat som gerbiler kan äta.)
**Ingen aning. Frukt och nötter ibland.
**Vilka hade varit din/a flockmedlem/mar? Eller hade du bott ensam?
**Bott med mina söner och en kompis.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Jag skulle vara en ganska egensinnig saffron. Social men inte sarskilt gosig, det ar inte min stil. Jag ar lite av en mangsysslare sa jag skulle nog vara bade till sallskap, avel, utstallning och tavling.
Sandbadet skulle vara min favvoplats i buren, resten spelar inte sa stor roll sa lange jag far grava. Skulle inte vilja ha en allt for stor bur da jag inte trivs pa for stora ytor. Daremot skulle jag vilja komma ut dagligen for att motionera och utforska!
Jag lever pa farsk mat, sa persilja, gurka och jordgubbar ater jag garna varje dag!
Hade bott med 2 dottrar, en REH och en rodogd orange mold. 

Jag hade lätt varit en Polar Fox :D
Stoooor bur, akvarium helst så alla kan beundra min skönhet, sedan ett stort mysigt kryp-in med massa toapapper att boa i :) Helst en rolig klätterställning också, där jag kan leka pirat!
Vad hade du velat vara, utställningsdjur, avelsdjur, sällskapsdjur eller kanske alltihop?
Jag hade inte varit ett utställningsdjur, för kaxig för det. Kanske agility, men mest gos!
Sprallig, utom när jag är väldigt trött.
Vad hade du velat äta? (Behöver inte vara torrfoderblandning men det ska ändå vara realistiskt, t.ex. pasta, äpple och annat som gerbiler kan äta.)
Jordgubbar I MÄÄÄNGDER! Så äter jag dom gärna i mitt stooora o djupa sandbad. Sedan en massa fina nötter och fröer :)
Jag hade haft 3 stycken småknattar av samma färg att bossa runt med.
Nu vill jag seriöst vara gerbil…
Medarbetare på fantasy.ifokus
Argente tror jag :)
Lagom stor akvarium på 200liter där jag kan gräva häftiga gångar
Helst sällskapsdjur. agility vill jag inte springa och jag hade nog nafsat domaren 
Lugn men spinger gärna. Vilja att saker och ting händer när det passar mig. Jag har bråkat genom att gnaga sönder vattenflaskan
Vetegroddar, jordgubbar och pretty pets 
Jag skulle vilja bo med en yngre tjej att bossa över, mohaha!
//Elin
**
Jag hade varit en Agouti pied striped :)
**Minst en 130-samla.
**Vad hade du velat vara, utställningsdjur, avelsdjur, sällskapsdjur eller kanske alltihop?
**Sällskap och avel.
**Jag hade varit en mystant som aldrig säger nej till att gosa, jag hade börjat spinna för ingenting. Tillgiven och glad. :)
**Vad hade du velat äta? (Behöver inte vara torrfoderblandning men det ska ändå vara realistiskt, t.ex. pasta, äpple och annat som gerbiler kan äta.)
**Jordgubbar, knäckebröd och mandelspån.
**Vilka hade varit din/a flockmedlem/mar? Eller hade du bott ensam?
**Jag hade bott med två döttrar, en Grey agouti och en Polar fox.

**Jag skulle nog vara ' dark eyed honey ' :)
**vet inte, ganska stor tror jag. :P
**vad hade du velat vara, utställningsdjur,avelsdjur,sällskapsdjur eller kanske alltihopp?
**Sällskap & avel tror jag nog
**Jag skulle alltid tacka jag till att gosa, skulle nog vara en liten sprallig gerbil! :)
**Vad hade du velat äta? ( behöver inte vara torrfoderblanding men det sja ända vara realistiskt, t.ex. pasta, äpple och annat som gerbiler kan äta.)
**Jordgubbar, solrosfrön, banan, (och dricka vatten så klart.)
**Vilka hade varit din/a flockmedlem/mar? eller hade du bott ensam?
**Jag skulle nog bo med mina kompisar, blivit ihop satta tidigt så det inte var så mycket bråk, dom skulle vara en polarfox, en siames & en Agouti. :D
Jag hade varit en Black PV. (:
**
Hur stor bur hade du haft?**
Hade bott i en 130L SAMLA- låda.
Hade velat vara sällskapsdjur, utställningsdjur och avelsdjur.
**
Vilket temperament hade du haft?**
Jag skulle nog vara mycket vänlig, aktiv och lätthanterlig gerbil. (:
**
Vad hade du velat äta?**
Russin, melon och hundkex, hade älskat barnmat. (:
Vilka hade varit din/dina flockmedlem/flockmedlemmar? Eller hade du bott ensam?
Jag skulle bo med två ungar av min förstfödda kull. Skulle vara en Black PV och en BEW.
Jag skulle nog vara en lilac.
Inte för stort, inte för litet. kanske en samla 130 L.
Sällskapsdjur och utställningsdjur.
**
Vilket temperament hade du haft?**
Snäll men knäpp. Skulle nog försöka uppforska saker på egen hand ibland.
**
Vad hade du velat äta?**
Musli gillar jag, och pretty pets luktar så gott.
Vilka hade varit din/dina flockmedlem/flockmedlemmar? Eller hade du bott ensam?
Skulle nog bo i en liten flock. En dotter kanske eller två.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Black eyed honey
Lagom.
Avelsdjur och sällskapsdjur.
Busig, pigg och snäll.
Jordgubbar och morötter. :P
Kusin gerbil. :)