Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1514 ggr
chiyoo
0

samla-låda som bur?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har jag skaffat mig 2 gerbilhonor men har dom bara i en tillfällig bur än så länge.

Har läst att många använder samla lådor till sina gerbiler. Vilken är det ni använder?

Är denna bra nog?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50169548

Clariiz
0

Jag använder Samlan som är 130 liter, och det är den som är vanligast.
Vet inte hur stor den där är? Men lutningen ser lite konstig ut..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971

Det är den här som man brukar använda till gerbiler, har själv använt en till mina tjejer och det funkar hur bra som helst :)

[Jessica_91]
0

Såg nu att den du länkade rymmer 85 liter och dessutom kostar 50 kr mer än Samlan på 130 liter, så kör på den jag länkade :)

chiyoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men blir det inte lite "instängt" eller hur man ska säga för dem? Jag menar eftersom det inte är ren glas eller plast som man ser igenom

UlrikaD
0

Jag hade 130 l samla-lådan til mina två tjejer.

Jag skar ut locket och satte nät där istället, då blev det inte instängt alls.

De bodde där i tre år och trivdes bra. Plasten är ju tillräckligt genomskinlig för att man ska se igenom.

Snyggare med akvarium helt klart, men annars ett bra alternativ.

[Jessica_91]
0

Gerbilerna själva har inga problem med det, det är mer att det kan vara tråkigt för en själv men om man ska välja mellan 85 liter och 130 liter så känns ju 130 som det självklara valet. Man brukar säga att gerbiler helst ska ha minst 100 liter men ju större desto bättre!

Men vill du hellre ha genomskinligt som ju faktiskt är snyggast så kolla blocket, jag har hittat två akvarium där som jag köpt, ett 220 liter för 800 (då fick jag iofs med brutalt mycket tillbehör och ett 50 liters akvarium) och ett 150 liters för 300 kr :)  

Har man ögonen öppna några dagar så brukar det inte vara svårt att hitta riktiga fynd :D

chiyoo
0

har hört att hornback säljer 112 liter akvarium för runt 350 kr.

Detta låter ju nästan för bra för att vara sant. Någon som vet om det stämmer?

[Jessica_91]
0

Har läst flera som pratar om de priserna så ja, jag skulle tro att det var sant. :) Känns dock inte så himla prisvärt när man kan få större för mindre summa på blocket O_o

chiyoo
0

Jag hade gärna haft större, men väggen den ska stå mot är 89 cm, därför blir 80 cm ganska lagom :)

[Jessica_91]
0

Menar bara att du säkert kan hitta lika stort akvarium till en mindre summa på blocket :)

[Jessica_91]
0

Eller ja säkert är det ju inte men du kan ju kolla i alla fall så du inte behöver lägga ut mer pengar än nödvändigt :)

chiyoo
0

Nu har jag varit och köpt akvariet på hornbach och tusentals roliga tillbehör. Så nu ska det hem och göras fint till tjejerna :) Bilder kommer! Haha man blir ju som ett litet barn av sånt här. Älskar att handla saker till djuren och göra det fint och lyxigt till dom