Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 952 ggr
[Mickis-wolf]
2011-07-15 21:58
0

Vilka värger??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag undrar vilka färger de kan bli om man sätter ihop en aouguti och en som jag inte riktigt vet vad han har för värgSkäms Titta på bilden. Men vilka färger kan de bli??

Tack i förhand!<3

[Jessica_91]
2011-07-15 22:25
0

Vad jag har förstått så har dem redan parat sig men jag tycker verkligen att du borde väntat med att ta en kull tills du läst på lite mer.. Jag menar inte att vara elak eller något alls men det känns som att om du inte vet namnet på mamman och pappans färger så kan det finnas en hel del mer saker du inte vet. Avel kräver ju en del planering för att man ska få fram trevliga och friska ungar.

Vart kommer föräldrarna ifrån, har dem stamtavla? Det enda man kan säga säker är att runt 50% av ungarna kommer bli vittecknade.  
Om du vet hur deras föräldrar ser ut så kan det kanske gå att räkna ut vilka färger som dyker upp. 

Väldigt fin gerbil för övrigt :)

http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1276653

Där är en liten artikel om vad de olika teckningarna heter. Från bilden tycker jag det ser ut som en black pied dutch eller black pied varigated, men jag kan inte vitteckningar så bra så finns säker någon annan som kan hjälpa dig mer där Glad

Mickis-wolf
2011-07-15 23:34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej de är inte om mina gerbiler de handlar om… de är min kompis som undrar han skrev och glömde skriva att de inte var jag:)  Jag vet inte vart han har köpt dom.

[Jessica_91]
2011-07-15 23:35
0

Ah okej :)