Hur har ni inrett era burar?
Hur mycket leksaker ska man ha i buren egentligen? Räcker det med massa spån och kartonger? Visa gärna hur ni har inrett era burar :)
Tacksam för svar! 

Om du har mat i skål så tipsar jag starkt med ett hus du kan ställa det på, annars kommer maten vara full med spån på en gång. 

jag ska visa en bild på mitt terrarie när jag kommer hem , men jag kan berätta så länge
'
det har ett stort hus , huvudhuset ,som står vid ena kortsidan . sen har jag byggt en lång och hög hylla som de har sin mat , sand och gnagsten på . och så har det också ett mindre hur på denna hylla också.
den har jag byggt för att få upp maten och sanden framför allt , för att de ska vara rena från spånet , plus för att få nivåskillnader så de får hoppa och klättra för stimaulans .
och så finns träbroar , trätunnlar och toarullar och en del kartonger sånt som de kan gnaga på 
ungefär så ser det ut
Det vi har "permanent" i buren är ett trähus som matskålen på, en glasburk med sand och så har vi stora stenar i botten som dels fungerar som slipning till klorna och dels som stöd till deras gångar. Sen är det en massa kartonger som också hjälper till att stödja upp deras gångar och som dom kan ha och gnaga på. =)
Ska ta en bild på det så du kan få se. =)

#4 snyggt :)

Jag har det jäkligt enkelt i burarna faktiskt
De har 15-30 cm spån, rör, toarullar, kartonger, hus, äppelgrenar ibland, papper och lite sånt.
Sen givetvis sand, vatten och mat
De har det ganska enkelt, jag har inte en massa hyllor och sånt faktiskt, men de verkar trivas bra i alla fall :-) Ska se om jag har bild på någon bur
Skulle jag skaffa gerbiler igen skulle jag definitivt ha kartonger och korkbark till dem. Mina gerbiler älskade verkligen korkbarken, då det gick bra att göra gångar under den, liksom att gnaga upp egna öppningar i den, samt är korkbark lätt jämförelsevis med andra material.
# 7, 8, 9.
Vart fick du grenarna ifrån?
#7 Haha, såg nu att en av sötnosarna badar i sanden, så söt! 
//Elin

#10 Vart fick du korkbark ifrån? Vad är det?
Jag har enkelt inrätt i burarna…Men ska typ rengöra åt grabbarna idag då ska jag fixa lite vedträn som är urgröpta oh lite annat skojj :D
Jag har brukar (när jag rengjort burarna) ha 10-25 cm spån (som blir mer och mer efter varje kartong), lite hö , ett/flera hus toarullar, kartonger, toapapper, krukor, glasburkar och massa annat skojjigt ;D ;D
Har precis städat egenom och köpt leksaker för 500 kr.
Bilder kommer så¨fort jag får fason på den jäkla kameran (troligen imorgon eller dagen därpå :'P). Är faktiskt väldigt nöjd, och mina björnar verkar tycka om det mkt :]
#11 Korkbark går att köpa på de flesta zoobutiker. Finns ofta vid reptilsakerna. Fråga någon personal i annat fall. Mangroverötterna är köpta på zoo de oxå, finns ofta vid akvarieavdelningen.
Skölj (duscha) alltid av sakerna noga med hett vatten tills vattnet blivit klart, låt dem torka någon/några dagar tills de är helt torra sedan är de redo att lägga in.
Korkbark är bark från Korkek.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Putt! Jättebra tråd
Förut så möblerade jag en massa, hade en massa hus osv och massa spån, men sedan de fick flytta över till duna bur har det mer blivit ett virrvar, med en massa 'leksaker' över varandra, kartonger till taket, hö osv, allt för att dom alltid ska vara aktiverade trots att deras grävmöjligheter inte är så stora som dom varit tidigare (men den finns!)
bild kommer senare!
lovisa