Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1542 ggr
AliceGebisar
0

Mina gerbiler och deras bur!

NU har jag äntligen fått mina två efterlängtade gerbiler och det är en av de roligaste djur jag någonsin har haft! Jag ville göra ett inlägg för att visa upp mina två gerbiltjejer och även lägga in ett foto på deras akvarium som de bor i, ni som kan lite mer än mig osv får gärna kommentera buren och båda gerbilerna och jag tar gärna emot mer information om vad man kan ha för leksaker och aktiviteter i deras bur eftersom jag har sett att många har mycket mer leksaker än vad jag har! Glad

Jag lägger in gerbilerna och buren var för sig i "kommentarer" med bild här nedan Skrattande! Jag tycker gerbil är ett helt fantastiskt djur och ni kommer höra från mig "AliceGebisar" varje dag här ine på gerbiler iFokus!

<3 Gerbiler går bara att älska <3
|
Loca Loca | Waka Waka |

AliceGebisar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Waka Waka, när min mamma inte kommer ihåg deras namn så kallar hon Waka Waka för "Den lilla tjocka" :) Waka Waka ÄLSKAR att gräva en massa tunnlar och bara busa hela tiden! Hon sticker ut mest av de två små eftersom hon har en roligt teckning och hon ligger aldrig och sover eller vilar, hon bara busar, springer och gräver hela tiden!! :D Waka Waka är 1 år men hon ser gammal ut eftersom hon är liten och tjock!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med Waka Wakas färg, jag vet inte precis vad den heter, jag har försökt klura ut det men jag hittar inte den exakta teckningen och färgen, kan någon hjälpa mig? Waka Waka är på bilden i detta inlägget!

|
Loca Loca | Waka Waka |

AliceGebisar
0

Det här ärl Loca Loca, hon är lång och fin i kroppen och har en svans som jag aldrig sett förr! Den är etremt lång och mycket starkare är hennes rumskamrat och alla andra gerbiler jag har träffat! Loca Loca gillar utmaningar som att klättra, hitta godis i spånet, gräva hål på glaset, fast det kommer ju adlrig att gå ;) Loca Loca är ett 1 år men ser ung och fin ut, Loca Loca är inte lika matglad som sin rumskamrat Waka Waka utan hon äter när hon måste, sover när hon måste och kelar om hon måste!

Loca Loca är av färgen black, det vet jag, men heter det något annat också eller man säger bara black? Hon är helt svart, 1 vit rand under hakan, 1 vit rand på varje framtass och vita stickelhår på svansen! :)

|
Loca Loca | Waka Waka |

[Shazie]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gud vilka sötnosar! :)

Waka Waka är nog en Black pied varigated, medan Loca Loca är en Black. ;)

Wand
0

Yes, black pied verigated är din Waka. Och jag tycker inte att hon ser så tjock ut!

Jättefina flickor du har! :D

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AliceGebisar
0

#3 Hahah, japp sötnosar är dom allt!

#4 Okej vad bra! Då vet jag ;) Hahha, nej hon är kanske inte tjock men hon är bara väldigt rund i kroppen :)

|
Loca Loca | Waka Waka |

AliceGebisar
0

Här kommer bilden på akvariumet, det är ett 150 Liters ;) Kom gärna med förslag om vad mer man kan ha i buren eftersom jag har sett att de flesta har en hel drös med leksaker mm, OCH jag ska köpa snad som de kan bada i så snart som möjligt, inom de närmaste 3 dagarna! ;)

|
Loca Loca | Waka Waka |

Wand
0

Det ser fint ut tycker jag! Kanske lite mer spån och lite kvistar som de kan gnaga och klättra på, annars tycker jag det ser bra ut. :)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Jessica_91]
0

Det som gerbilerna uppskattar mest är ett tjockt lager med spån så dem får gräva mycket, i alla fall dubbelt så mycket spån till, även om det är bra med ännu mer :) Det ger mycket sysselsättning och motion.

Om du får problem med att sandbad och matskål grävs ner så går det lätt att fixa en hylla att ha det på.
Annars kan du alltid dela av akvariet med en träskiva med ett hål som ingång t.ex (även om du kanske behöver byta ut den ibland beroende på hur mycket dina gerbiler gnager på den). Då kan du ha mat, sand och vatten på ena sidan som ju inte behöver vara så stor, och så kan du ha mycket spån på andra sidan :)

Själv har jag en hylla då jag tycker det är smidigast! Då kan dem fortfarande gräva gångar i hela akvariet. 

För övrigt jätte fint akvarium :D