Ensam hona
En av mina gerbiler blev sjuka så nu har jag bara en stackars hon. Hon är nu 2 år. Hon borde få en ny kompis och jag undrar om det är bäst om jag skaffar en lika gamma hona eller en unghona. Och hur gör jag när jag skall sätta i hop dem ???
Det är i stort sett omöjligt att sätta ihop en vuxen gerbil med en annan vuxen gerbil. Skaffa dig en liten unge!
När du ska sätta ihop dem så kan du t.ex släppa ut dem tillsammans på sängen där du kan ha bra uppsikt över dem och se till att det inte blir något båk (vilket det oftast inte blir då revir och Dominans inte brukar förekomma bland småttingar) och så får de en chans att lära känna varandra utanför honans revir.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vill bara meddela att de är bäst att du skaffar 2 små bebisar som du sätter ihop honan med annars får du göra samma sak igen om 2 år då den ensama bebisen kanske blir själv

Två vuxna honor får du inte ihop, men du kan sätta henne med en vuxen hane. Fast hon ska helst vara kanske 2 år o 3 mån för att du ska vara helt säker på att hon inte kan få ungar.
#3 Det är inte bra att sätta en 2-årig hona med en hane, jag har för mig att det är för gammalt för en hona att få ungar? Dessutom kanske hon inte vill ha en massa ungar heller för den delen.
#4; Är hon så gammal är hon oftast steril.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Fast man kan ju inte skaffa en hane och bara anta att hon är steril och äventyra med hela hennes liv.
#6; De flesta honor som inte haft ungar är fertila fram tills 1 års ålder. Kommer inte ihåg den exakta åldern när de garanterat är sterila, men det går säkert att googla på.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag skulle då inte våga chansa, men i vilket fall som helst så tycker jag att #2 kom med det bästa förslaget då det ändå inte är helt säkert att en gerbil på 2 år har jättelång tid kvar.

Det är ju inte direkt vad jag skulle kalla en chansning att sätta ihop en drygt 2-årig hona med en hane. Det är snarare allmänt vedertaget att göra så för hon får inte ungar då.
Du behöver inte skaffa en till men om du vill så får du det men då kommer det att bli följande prosses om och om igen!!! då kommer den äldre dö och åså köper du ännu en ny och sedan kommer den som du köpte innan dö så småning om och så kommer det bli så!!(om du köper ny hela tiden men om du har bestämt dig för det så kan du göra det ) jag menar inte att det kommer att bli så om man inte tänker på det em gerbil kommer ju bli ensam om och om igen!!
#10; Det är därför man helst ska köpa 2 nya som är lika gamla. Då lever de ungefär lika länge.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
köp 2 honor till