Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 949 ggr
dragonstar
0

AKUT! Djurplågeri!

Jag var i södertälje i dag och gick in för att kolla på djuren i Lunagallerian då fick jag världens chock, två gerbiler där inne har fått ungar. Ungarna är, enligt mig som är orefaren, max 2 dagar gammla, mint 5 st. (Jag säger det för att ungna var nakna och stora som min tumme. Jämfört med vad jag sett om hamstar.) Dom bor i en gammal sliten bur och har inget att gräva i och knappt något spån alls. Ägaren säger att dom blivit lämmnade utanför afären men han gör sig inte besvär att ge dom en bra bur eller lugn. Buren står staplad på andra burar och det är hemskt.

Någon som kan mer än jag och som kan gå och hämta dem där ifrån? Han ville sälja dem till mig billigt men jag tror inte jag kan.

Dom var beicha/vita och man såg att dom mådde dåligt då dom gnagde på gallret förbrilt och slängde nästintill runt på ungarna. Har vart där tidigare och sätt döda gerbiler liggandes i buren.

Finns även andra gerbiler där som är smuttsiga i pällsen.

Snälla någon hjälp dom!!!Gråter

Jag ska tjata hemma men tor inte jag kan.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

isafisa
0

huj så hemskt :(  bor ju herrans långt bort tyvärr :(

[Tassy]
0

Oj men usha Rynkar på näsan

Jag bor ju också tyvärr alldeles helt åt skogen för långt bort Rynkar på näsan

dragonstar
0

Känner inte ni någon då da? min mamma är allergisk och min pojkvän är troletvis de med.. vågar ju inte köpa om dom efter en dåag måste ut..

burmesee
0

Usch så hemskt! Jag bor också alldeles för långt bort,:(
Det jag tycker du kan göra är att ta hem gerbilerna och sedan om det inte funkar med allergin så kan du sälja dem till någon annan eller en seriösare djuraffär

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

dragonstar
0

Ja problemet är att killens förelldrar vägra r tillåta djur.. max en hamster.. o vi har tjatat länge på det.. O min mamma vägrar då hon vet att hon inte tål pällsdjur hon har typ astma.

burmesee
0

#5 Oj… är hon jätteallergisk? Vissa klara ju av gerbiler

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

dragonstar
0

Ja men hon säger att hon inte vågar.. vet inte hur allergisk hon har inte vart i kontackt med djur sen hon vart sjuk..

Gerbilflicka
0

Kop absolut inte gerbilerna, anmal honom! Om nagon hjalper de har kommer han tjana pa sin vanvard av djur och inte sluta.

dragonstar
0

Ja jag kan tyvvär inte anmäla då telefånen är öppen till 16.00..

filuraren
0

usch ! hatar ¨sånt. hoppas att det finns någon som vill ta emot dom som bor nära…

Vikke
0

#9 menar du polisens telefontid? I såna fall har dom öppet dygnet runt, det står 16.00 på deras hemsida men det går att ringa när som helst. Så ring 114 14 och anmäl

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

Angelclaw
0

Polisen har öppet dygnet runt som Vikke säger, och 114 14 är numret.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Katteeen]
0

Köp dem inte bara, för som Emma redan sagt så uppmuntrar det bara personalen att köpa in fler djur och "sköta dem" på samma sätt. Skulle ringa och anmäla :)

tjoffsa
0

då får man väl hoppas att konstapeln prioriterar det ärendet.

linneablomman02
0

hur gick det???? nyfiken

enbartmalin
0

Det är tråkigt när man ser sånt men dom håller djuren förmodligen precis på gränsen lagligt, dom gör varken mer eller mindre för djuren. Lagen är fruktansvärt dålig och väldigt vag. Djuraffärer kan lätt hitta kryphål.

Hälsningar Malin

[ElisabethYL]
0

Kanske jag kan hjälpa till den här gången?

Har en kompis som bor i närheten som av och till tar hand om misskötta djur och omplaceringsdjur tills de fått nya hem.

Du kan väl pma mig vilken djuraffär och om möjligt adressen så kan jag be henne åka dit och se vad hon kan göra och se om det är precis på gränsen till lagligt eller om man kan göra något.

Men om det är inom lagens ramar, så är det tyvärr ingen lösning att köpa loss djuren, precis som Emma och Katteeen skriver så är det bara att uppmuntra till den dåliga djurskötseln.

dragonstar
0

Jag ber så hämkt mycker om ursäkt har legat på sjukhuset så jag har inte haft tillgång till dator. Jag har heller inte varit in i afären o kollat hur den är nu me nsist jag var där fanns nte ungarna kvar. Den heter LunaZoo om jag mins rätt.

TheGerbilLover
0

VET det är en skit Affär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TheGerbilLover
0

Dem hadde en Jätte stor tam råtta i en duna Ja inte var den stor!!!