Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1080 ggr
Canaie
0

Ystad djurpark

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit på läger på Ystads djurpark häromdagen och fastnade såklart vid deras gerbiler. De föder upp dem i stora fina burar, med mycket spån, de bor aldrig själva, de har gott om gnag - och bomaterial osv. Ungarna till dessa blir dock sedan ormmat, vilket är jättesorgligt eftersom de har ett förvåndsvärt bra temperament! Jag ska ev. tinga en hane därifrån som annars skulle blivit ormmat runt 5 v. och tipsar er andra om att göra samma sak. Djurskötarna är jättetrevliga och hjälpsamma och det finns tid att kika in till dem. På bilden är en musunge, som lugnt satt och tvättade sig i min hand. Fick inte möjlighet att fota gerbilerna tyvärr. Färgerna som finns just nu är DEH, REW och Black.

Det jag vill ha sagt är alltså att det finns trevligt gerbiler med gott temperament, inte helt okänd bakgrund som kan säljas till privatpersoner.

(Kan tillägga att de absolut inte ger dem till ormarna levande, utan avlivar dem smärtfritt och de dör på sekunden. Hur hemskt det än är, så är det ju naturen, så enligt mig gör de det på rätt sätt. Djuren får där ett väldigt värt liv, med ett smärtfritt slut, till skillnad från hur många ställer sorgligt nog gör. Sedan är det här bara min åsikt, jag tål absolut kritik, men såhär yucker jag ;).

TheGerbilLover
0

KUL för dig!! :9