Hjälp? Är detta en tumör?
Min hane Hugo har nåt mystiskt sår eller nåt precis på Doftkörteln. Jag funderar på om det kan vara en tumör, är det nån som har en aning? :/
Dålig bild, men kunde inte fixa nåt bätre just nu…
//Elin
ja, det är det. Det ser illa ut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tyvärr :(
Åh damnit. 
Vad ska jag göra? Pappa påstår att dt ser ut som ett sår och att han bara rivit sig på nåt/bråkat med nån. Blir galen!
//Elin

Näe, det där är en tumör. Så länge han är opåverkad av den så kan du låta honom vara. Men så fort han börjar visa att han har ont så bör du, för hans skull, låta honom somna in. Ge honom massa gottis o gos tills dess.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Nu har pappa iallafall förstått att det faktiskt är en tumör och inget sår.
#4 Tack, ska följa tipsen.
Men en fråga, Hugo är 3½ år, kan det vara så att han inte visar att han har ont? Vet inte varför det skulle vara så, men ändå… :P
//Elin

Klart att han kan ha lite ont. Men du märker när han är riktigt påverkad av den o då ska man inte vänta. Så länge han äter o dricker o beter sig som vanligt så kan han få hänga i.
Does it become a walk?
/Ida
Jag tycker att man ska ta bort dem innan de börjar må synligt dåligt… Tycker att de är värda ett värdigt avslut på livet och ska inte behöva lida.
Jag skulle inte chansa, det ser illa ut, och gerbiler är bytesdjur = de försöker in i det sista att inte visa sig svaga. Det där kan omöjligt kännas bra, och det finns ingen "happy ending", så lika bra att låta honom somna innan livet blir allt för plågsamt i slutet.

Jag har fått en sån där plupp att läka ut en gång. Sen kom den tillbaka efter ett halvår men den försvann helt ett tag. Självklart kommer det att bli dags att ta bort honom förr eller senare. Men jag tror Elin är fullt kapabel att själv avgöra när hennes lilla kille inte orkar mer.
Does it become a walk?
/Ida
Det är ju en tumör, och jag tycker du borde ge honom extra mycket kärlek och godis. Sedan bör du säga godnatt till honom, för när han väl visar sig sjuk så har han verkligen jätte, jätteont och det har han isåfall haft länge. Bättre och snällare ifall du låter honom somna, så att han slipper ha ont. Men som sagt, avgör själv, är han pigg och sprallig kanske det inte är några problem. :) Gosa riktigt mycket med honom nu!
jag tycker du borde ta bort den !! hadde en hamster som vi var tvungna att ta bort du den fick en tumör på halsen och den bara växte och växte och den började växa ihop med benet och tillslut så såg man bara tassen och så låg han och sov både dag och nästan hela dagen gick bara upp och drack och åt men bara lite och då bästämde jag mig att ta bort honom !!