Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 754 ggr
Lottachan
0

Balans svårigheter! - HJÄLP!

Hejsan! Jo, det är så att jag har märkt att min gerbil har lite svårt att hålla balansen. Hon håller huvudet på sne hela tiden och trillar ibland åt sidan när hon försöker sträcka sig uppåt. Alltså, hon trillar åt det håll hennes huvud är lutad mot. För två dagar sen kunde hon bara gå i cirklar när jag tog ut henne från buren. Hon bara låg ihopkuren i ett hörn av buren och gjorde inte så mycket mer, dock gick hon upp och åt/drack när hon ville.

Nu, två dagar efteråt, äter/dricker hon och kan gå rakt som vanligt och gräver lite här och där i buren. Men hennes huvud är fortfarande på sne och balansen är inte heller i topp form som tidigare nämnt. Ibland har hon ena ögat stängt också, fast den öppnar hon helt efter några blinkningar..

Är orolig och vet inte vad jag ska göra! Ni kanke vet vad det kan vara för problem? Jag kanske borde gå till en veterinär direkt??

AnneN
0

Ja du bör absolut kontakta veterinär snarast tycker jag. Kan eventuellt vara stroke eller något annat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lottachan
0

Ah, tack så mycket för ett snabbt svar! Det ska jag göra! Hoppas på det bästa!

AnneN
0

#2 jag håller tummarna att det är något mindre allvarligt som går att bota.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyvärr kan de också vara ett genetiskt fel, har hört talas om något smådjur som föds med snehuvud, de är inte ovanligt men dom ska man absolut inte avla på då de antagligen är för mycket inavel eller fel på nervsystemet

[Tassy]
0

dte kan vara något så enkelt som en öroninflammation/infektion också. Så följ Annes rekommendation och titta förbi veterinären.