Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 687 ggr
Wand
2011-06-22 01:30
0

Hem för gerbiler

Jag sitter ofta och kollar runt på blocket efter diverse djur bara för att det är skojigt, och hittar alltför många gerbiler som ser ut att ha det hemskt i sina hem. Därför har jag tänkt länge på att skaffa mig extra plats för att kunna ta hand om sådana småttingar och antingen ha kvar själv eller sälja för symbolisk summa till folk t.ex här som kan ge dem ett bra hem.

Jag har fixat mig några dunor (är faktiskt inte medveten om storlek på dessa men har tidigare använts till hamstrar så jag gissar på ca 50-60 cm i längd och kanske 25 i höjd), detta är ju då ganska litet enligt min mening.  

Men det bör väl ändå vara bättre att sätta gerbiler i något för små dunor (som ändå är över de lagliga måtten + kommer kunna förse dem med spån och diverse saker som de behöver) än att dr får bo kvar i hemska hem där de inte kan få sådant de behöver?

Och finns det någon som tycker att detta känns som en smart idé, och vad har ni för inställning till dessa "anordningar"?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

thildatessie
2011-06-22 11:18
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag tycker att det låter som en bra ide!! dock tror jag att du behöver ett speciellt tillstånd för omplacering om du har mer än 6 djur.. men jag är inte så insatt i det än..

Clariiz
2011-06-22 11:44
0

#1; Har för mig att det gäller en verksamhet du tjänar pengar på.. Men är inte säker.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Wand
2011-06-22 11:45
0

Jag vet faktiskt inte, får kolla upp det där!

Nali
2011-06-22 11:53
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta konakt med wolfgirl82, hon agerar omplaceringshem för smådjur och har en del gerbiler inne. Du kan nog ställa alla möjliga frågor till henne och hon är mycket kunning

Wand
2011-06-22 11:55
0

Okej, tack så mycket!