blomjord
Hej, undrar om man kan använda blomjord till gerbiler.? har nu träflis men de är inga bra eftersom de inte kan gräva gångar. har testat kutter spån av finare kvalite men den ända affären som jag känner till som hade det spånet har slutat att sälja det nu.
Jag har läst på engelska sidor att jord ska gå bra, men att det blir hemskt smutsigt och svårstädat eftersom att man inte kan se bajset.
Ska dock inte säga för mycket, överlåter detta till någon annan!
Men jag använder mig utav vanligt burspån, sådant går även att köpa ifrån stora ställen i säckar. Mina gerbiler brukar även gräva så mycket att spånet går sönder och blir stoft.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag köpte något nytt spån ifrån en affärhär i min stad och de är de bästa spånet g hitils köpt, de dammar inte alls nästan och de här är första gången jag sätt mina gerbiler gräva gångar i spånet.
Spånet heter Chipsi Super
#2 menar du att dina gerbiler aldrig gjort gångar i spånet?! Gud så knasigt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 spånet har väll alltid varit för mjukt/löst så de har inte lyckats utan bara kunna gräva undan spånet till en plats men nu har de lyckats gräva massor med hål :)
Vad skumt, mina kan gräva gångar i allt. Haha! Fast du kanske använt en annan sorts spån än jag. I vilket fall som helst så är det ju bra att dina små kan göra fina gångar nu i alla fall!