sätta ihop 2 hanar
hej !
jag ska köpa två gerbilpojkar i en djuraffär i uppsala imorgon och vill gärna ha tips med hur jag ska sätta ihop dom.
jag har gjort i ordning ett akvarium med sågspån, gamla toalettrullar och en massa annat skoj men ska jag sätta ett galler i mitten av buren och låta dom nosa på varann ? det är inte nån gerbil som varit i den buren bara fiskar men akvariumet är städat ordentligt efter ;) (inte så att det stinker typ tvål, det luktar hö och sågspån)
ska jag sätta killarna direkt i buren, eller sätta dom i buren med ett galler emellan dom eller ska jag ta en ny (en kaninbur) och sätta galler där emellan sen när dom har lärt känna varann så kan jag sen sätta dom i akvariumet ?
har läst mycket om gerbiler men har ofta fått olika svar, så vill veta vad ni har gjort !
gerbilerna är inte över 1 år, och dom är heller inte syskon, dom kommer inte från samma bur och inte från samma mamma så jag vet inte om dom funkar ihop.
tacksam för snabba svar !

Då jag skulle sätta ihop 2 av mina gerbiler så gjorde jag som det står i denna artikel och det fungerade utmärkt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tack så mycket ! det kommer nog gå bra när jag vet hur jag ska göra :)
men när jag köper dom kan dom vara i samma transportlåda under färden eller ska dom ha en varsin för att undvika slagsmål ?
Det är nog bäst om du tar olika, så får de hälsa på varandra i lugn och ro hemma sedan. Att resa kan ju vara ett stressmoment för många gerbiler. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Men, bor dom inte i samma bur i djuraffären då?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

#3 japp, jag tog olika, och det konstiga var att djuraffären tog "en" låda och satte ihop dom, men då sa jag att jag hade två varsina lådor till dom och den ena var blodig på foten och den andra över ögat, alltså skulle dom slåss, men allt är bra nu ;)
#4 Nej det gör dom inte, dom bode i olika eftersom dom hade sorterat djuren färgvis, dom hade rätt så många gerbiler.
När jag köpte mina första pojkar så köpte jag först en hane på ca 11 veckor på djuraffären och någon timma efter mötte jag upp en tjej som jag skulle köpa en "självuppfödd" unge av. Satte dessa i samma resebur under resan hem, funkade utmärkt. De tyckte nog att det var skönare att ha varandra under resan!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Killarna är ihopsatta, dom började slåss i transportlådan med följde infot som AnneN gav mig ;)
fungerade utmärkt ! nu sitter gerbilerna på axlar och huvuden och gosar ;)