Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 752 ggr
[Shazie]
0

Shakespeare är sjuk! EXTREMT AKUT!

Hej,

Snälla hjälp mig. För att göra en lång historia kort så hade jag två zoohonor, varav en hona insjuknade och dog. Jag köpte en  till hona och strax därefter blev det bebisar, för den ena bytte helt plötsligt kön. Det blev tre friska ungar, tyvärr dog den ena. Vi har haft mycket problem med att mamman inte kunde ta hand om ungarna, men det löste sig med tiden. Nästan precis efter födslen blev pappan konstig, vilket var fullkomligt förståeligt med tanke på att mamman fräste åt honom så fort han ville gå in i boet, sedan tog Daizie allt bomaterial så det blev säkert svårt att sova. Nu tretton dagar senare har han fått fuktig, snoriga nos, han har blivit slö, har en krokig hållning, ser trött ut, har håravfall vid könet, han dricker mycket och får allvarliga krampanfall (han hoppar omedvetet till flera gånger i rad). Hans päls är dock fin och han är runt sex månader. Jag vet varken ut eller in, kan detta smitta ungarna? Vad kan det vara? Ska jag flytta ut honom eller blir mamman stressad? HJÄLP!

AnneN
0

Ring veterinär direkt! Finns de som har helgjour!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

man ska väl inte ha mamman och pappan tillsammans mer heller? för då är risken att det blir fler ungar..

Solaika
0

#2 Det vet de redan.

#0 Om han lever fortfarande så ta honom till veterinär asap. Det låter dock inte så hoppfullt :(

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Shazie]
0

Tack för er omtänksamhet, han hade inte mycket kvar men allt vände och han tillfrisknade på bara någon timma. :D Hur kunde det hända?