Ni som har omplaceringshem/verksamhet?
Hej!
En stor dröm för mig i framtiden efter skolan är att kunna starta ett omplaceringshem med mindre djur som har har erfarenhet av Tex marsvin, gerbiler och råttor men även djur som jag har läst på mycket om ex möss, kaniner och hamster osv. Det jag undrar är lite om själva företaget.. det blir ideellt eller? då man inte kan räkna med så stor inkomst och ev stora utgifter. Hur går pappersarbete till? Vad behöver man veta ? Jag kommer såklart gå klart gymnasiet först, börja jobba och sedan efter ett tag se om jag har alla förutsättningar för det :) Tacksam för alla svar men vore även kul att få svar från er med omplaceringsverksamhet, stor eller liten spelar inte någon roll :) Vore kul om Eragons skrev :) mvh Madde
Jag driver tillsammans med min kompis ett litet omplaceringshem. Vi tar dock inte emot så många djur åt gången, utan tar emot i mån av plats och försöker omplacera dem så snabbt som möjligt. De flesta djuren får hem inom en vecka.
www.skorpans.webs.com är vår hemsida, inte helt uppdaterad då vi just nu har en kaninhane för omplacering. Men ska lägga in honom så snart som möjligt :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 ok :) ska kolla. hur gamla är ni? hur gör ni med pappersarbete? för ni tjänar väl inget av det? jobbar ni eller går i skolan? hinner ni med allt?
Vi är båda 17 år och ska börja andra året på ett djurgymnasium. Tjänar gör vi inte, pengarna vi får in går oavkortat till djuren. Vi har väl inget direkt pappersarbete, vi har och skriver ner om djuren och köpare men det är allt.
Djuren tas om hand som om de vore våra egna, vi tar inte in fler en vad vi klarar av :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
okej tack för svaret :) fin sida :)
Bor ni på skolan eller? tänkte hur ni hinner med att ta hand om djuren isf.. :)
Nej :)
Skolan ligger i stan så vi bor hemma. Djuren bor somsagt precis som om de vore våra egna. Vi har inga speciella byggnader eller så. När djuren anländer så bor de i buren de kommer, eller en av våra egna.
Jag har dock ett kaninhus med 8 fack, så utekaniner flyttar in där. Innedjur bor på mitt rum.
Det är somsagt ett väldigt litet omplaceringshem i hemmamiljö. Men vi har hjälp djur och det känns bra, första omplaceringen var 2 hamstrar och en av dem fick stanna kvar hos mig :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
okej :) roligt, får se hur det blir för mig i framtiden :) har ni pengar om något djur blir sjukt? det kan ju bli väldigt dyrt och man får väl inte in så mycket + att studiebidraget inte är så generöst..
#7; Självklart :) Sen har vi alltid våra föräldrar som är med och stöttar i nödfall.
Vi känner också en riktigt bra veterinär, som undersökte en av kaninerna (som var i behov av veterinär) gratis.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com