Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1032 ggr
[AlboKaniner]
2011-05-29 14:36
0

Möss & Gerbil tsm?

Undrade om man kan ha 2 möss flickor & 2 gerbil flickor tsm i en bur? Alla 4 är då bebisar och honor, kan det funka eller blir det bråk??

Snabba svar uppskattas!Glad

Wand
2011-05-29 15:19
0

Detta har jag också funderat på, skulle vara supermysigt att ha möss tillsammans med mina myspojkar!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Nali
2011-05-29 22:47
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyvärr ska man inte blanda andra djurarter med varandra de slutar oftast i slagsmål, gerbiler är väldigt dominanta djur och uppskattar oftast inte andra

Solaika
2011-05-29 23:02
0

Nej nej nej! Olika arter, olika språk. De förstår inte varandra.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

DeniceP
2011-05-31 13:22
0

Mina gerbiler försöker äta upp mina möss, och även min kompis hamstrar. Så nej, det funkar inte alls!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Ellenfyrkant
2011-06-02 09:24
0

Nej, nej, nej! Man blandar inte arter.

Mvh Ellenfyrkant

[Sophia.]
2011-06-04 09:57
0

Finns ingen anledning att presentera olika arter för varandra de har inget utbyte av varandra och pratar inte samma språk och om jag inte minns helt fel är det olagligt att hålla olika gnagararter ihop undantag kanin och marsvin.

Nali
2011-06-04 10:00
0

#6 jag tycker inte de är fel att presentera dom om båda djuren inte skadar varandra eller sig själva på något sätt kan ju alltid va kul att se fler som bor i samma hushåll. Mina råttor älskade att kolla på mina gerbiler när de grävde och höll på även att se på min hamster men jag lät de bara sitta på sidan av akvariumet eller lådan för på så sätt fick de kolla men inte röra och ingen tog något ont av de men håller även med att de inte ska bo tillsammans och att man egentligen inte ens behöver presentera dom för varandra.

[Sophia.]
2011-06-04 10:13
0

#7 Enligt lagen ska djur som hålls i fångenskap skyddas mot onödigt lidande och att introducera olika arter som kan skada varandra eller skapa mentalt lidande för varandra är onödigt lidande enligt mig.