Hur många? Hur stort?
Jag ska skaffa mina efterlängade gerbiler i slutet av Juni, jag vill att
allting ska bli så bra och mysigt som möjligt för de små liven! 
Jag har ett 150L akvarium som vi ska bygga gallertak till som går att öppna, där ska de alltså bo, men jag undrar hur många gerbiler som är tillåtna att ha tillsammans i detta akvariumet, jag har för mig att man kan ha typ tre stycken som mest i ett 150L som jag har :)??? Det behöver inte vara "honor/hanar tilllåtet", bara kom med en massa info om hur många man får ha av den könen i den ytan :)!!
Hade också varit jätteroligt om ni ville lägga upp lite bilder på era gerbil burar också bilder på dina gerbiler, kanske berätta lite om dem :)?? Ni akn också berätta lite olika fakta om vad man kan ha för leksaker till dem och sådant småroligt!!

I 150 liter kan du absolut ha tre stycken. Hanar är oftast enklare att ha i större grupp än honor. Men köper du en tant o två bebisar eller tre systrar så går det bra det med :)
Det bästa lekmöjligheter du kan ge dina djur är mycket spån. Det är det viktigaste för en gerbil. Sen trägrejer att gnaga på. Pinnbroar och trähus är alltid uppskattat både för gånggrävningshjälp, bobygge och gnag. Och så kartong av allsköns sorter. Så länge det inte är plastat eller vaxat så kan du ge dem det.
Jag har dessvärre inga bra bilder på mina burar. Tänker aldrig på att fota sånt :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Mitt bästa tips är att när du byter spån till dem, lägg in de hela balarna (om du köper stora balar). Jag köper 60 L balar och lägger in två hela. Gerbilerna får jobba hårdare när de gräver plus att tunnlarna håller längre :) Mina fullkomligt älskar det! Sen vet ju inte jag hur pass man kan göra så i ett akvarium, mina bor ju i en innätad kaninbur på 115x60 så dom har ju rätt mycket plats xD Men iom att jag gör så med spånet så har dom aldrig tråkigt, plus att dom har en massa träbroar och får en massa kartonger och rullar varje dag :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Vadå lägger du alltså in hela balen som den är, med plast runt ?
Mvh Ellenfyrkant

#2 Åker det inte ut massa spån dessutom genom gallret?
Det hamnade i 2 olika inlägg för det går tydligen inte att ädra sitt inlägg längre för att korrigera/ lägga till.
Mvh Ellenfyrkant
#3 jag tror hon tar bort plasten, men dem brukar ju hålla formen ganska bra då dem är ganska hårt sammanpressade :)
som #5 skriver tar jag SJÄLVKLART av plasten innan xD Och dom är ju sammanpressade så dom håller formen och ger dom små något att kämpa i :)
Och nätet är så tätt att endast ett par smulor trillar igenom, så det är jättebra :) Annars hade jag bara kunnat sätta ett lager plastfolie runtom, eftersom dom inte når det ändå :)
#6 är otroligt nyfiken på hur din bur ser ut :)
Kan försöka ta lite bilder sen :D