Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 445 ggr
Wand
0

Gerbilen dök ner i tunnan.

Jag har en stor, svart tunna under skrivbordet där jag har akvariet till mina gerbiler. I den tunnan förvarar jag mitt spån, dock så har jag inte så mycket där för tillfället.

Min ena gerbilhane har börjat smita ur akvariet, ska fixa ett nätlock så fort jag får pengar men alla mina pengar har gått åt att bygga chinchillabur just nu, så det går inte än.
Därför har jag lagt en spegel som täcker knappt halva akvariets översida, och sedan en tvättkorg som täcker resten (anledningen till tvättkorg är för att den har stora lufthål på sin långsida, hahahaha!)

Men iallafall.
Imorse hörde jag något konstigt i mitt rum, så jag gick dit och kollade. Såg ingenting, allt såg normalt ut och en av gerbilerna kikade fram.
Så jag började fixa med lite saker i rummet, och så hör jag det knasiga ljudet igen - prassel ifrån tunnan. Kollade ner, och där ligger den lilla busen.

Då har han klämt sig upp ur en springa på kanten, hoppad ner från akvariekanten och bordet och hamnat rakt i tunnan.

HUR detta har gått till kan jag inte förstå, men där låg han iallafall. Han verkade frisk och kry, bara lite skärrad, då jag plockade upp honom. Men man blir ju ändå lite orolig!

Så nu ska jag verkligen prioritera att bygga ett lock..

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Solaika
0

Spån e mjukt o de tål rätt så mycket ändå. Håll ett öga på honom så e det nog ingen fara. Men ett lock låter bra.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Wand
0

Jo, jag tänkte på det, tur minsanna att spånet låg där. Han hade ju kunnat ramla knasigt och brytit ryggraden på tunnkanten eller något, men han hade tur! Detta är andra gången han rymmer, sist så kom han och hälsade på i vardagsrummet.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?