Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1485 ggr
EricaN
0

avlivning gbg

Jag har 2 stycken gerbiler som börjar bli gamla. En av dom börjar dessutom inatt av och jag känner att det snart är dags för dom att gå vidare. Känner ni till någon bra veterinär sm kan avliva till ett bra pris eller är det någon som ställer upp hemma mot en slant? Det är inte bråttom men jag vill ha det gjort innan hon börjar må riktigt dåligt.. Mvh Erica

EricaN
0

Magra av ska det stå…

Wand
0

Gå till närmaste veterinär och fråga. Tycker inte att priset ska spela någon roll vad gäller Avlivning av ett djur, tillräckligt hemskt som det är. Och du kan ju räkna med att få betala några hundra oavsett vem du frågar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AnneN
0

Ring runt till olika veterinärer i ditt område, priser kan variera ordentligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

EricaN
0

#2 Att jag frågar är för att jag vill ha det så billigt som möjligt, jag tar dessutom reda på det i god tid just för att djuren inte ska må dåligt av det. Jag har kompitens att göra det själv men vill inte då det är mitt eget djur. Hemskt tycker jag inte att det är på något sett då dom har haft ett fint liv och alla måste vi dö någon gång. pengar räknar jag med med att det ska kosta men inte 700kr/Djur som min närmsta vet skulle ta, det är på tok för mycket!

Var brukar ni som är uppfödare gå?

#3 Tack, jag ska göra det men undrade hur ni här brukar göra =)

jule
0

Blå Stjärnan går jag till. Där kan man be att de först får somna med gas vilket jag tycker känns bra och priset har varit ish 200 kr

cecilia34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också varit där, det gick fint och rätt till. Och som jule säger, så kändes det skönt att man kunde välja att de kunde få somna först med gas så det slapp känna sprutan eller nåt annat obehagligt.  Och så gav de en den tid man behövde på att säga hej då och så

UlrikaD
0

Jag avlivar endast djur på blå stjärnan i Göteborg. De är nog de enda i Göteborg som låter djuret somna till gas så att de inte känner sprutan sen.

Det är för mig det allra skonsammaste sättet.

EricaN
0

Tack för rådet! Jag kommer att åka till BlåStjärnan imorgon då jag känner att Lisa inte kommer att orka så länge till. Kommer att avliva Amanda samtidigt då jag känner att jag inte vill ha fler gerbiler just nu. vill inte att hon ska behöva leva ensam! Verkar som att många tycker om just BlåStjärnan och känner mig trygg när jag pratar med dom i telefon. (Har aldrig varit där)

Tack för fina svar!