Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1769 ggr
kejal
2010-12-23 07:04
0

Gerbil + Katt?

Jag har börjat vela i valet och kvalet mellan gerbiler och råttor (igen). Finns det någon lycklig historia med gerbil och katt? Obestämd

AnneN
2010-12-23 07:09
0

Jag har 3 katter & 2 gerbiler (bland annat)… 2 av katterna tycker att gerbilerna är väldigt intressanta och slår gärna med tassen mot akvarieglaset, men gerbilerna bryr sig inte. Den 3:e katten ligger ofta och sover på locket till gerbilernas låda, tar vi upp gerbilerna då han är i närheten så bevakar han oss väldigt noga och slappnar inte av helt föränns vi satt ner gerbilerna igen, det verkar mest som att han beskyddar dem och de har aldrig brytt si gom att han är i närheten heller.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Athelas
2010-12-23 20:16
0

Jag har, förutom gerbiler och Degus, en katt. Han bryr sig inte om degusarna med gerbilerna ser han som mat. Problemet löste jag genom att skaffa en nätgrind till rummet. Katten tar sig inte in och om någon gerbil slulle rymma så tar de sig inte ut.

Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/

Sphynx
2010-12-25 05:05
0

Jag har tre gerbilkillar i ett akvarie. Katterna tycker de är jätteintressanta o skulle gärna smaka, så klart. Rymningssäker o "inbrottssäker" bur är förstås ett måste. Katterna älskar att sitta o titta på mössen, en av katterna framför glaset(vilket hon i bland slår på), en ovanpå locket i hålplåt. Gerbilerna bryr sig inte att smack o har aldrig gjort.

gunrose
2011-05-07 14:32
0

Jag har två katter, två gerbiler och en hund. Den ena katten som vi har haft länge är ju såklart nyfiken men vi har markerat att hon inte får ta dom. Den andra katten vi har är fortfarande kattunge, väldigt nyfiken och vill gärna äta dom. Men vi ska göra samma som med andra katten, markera att dom inte är mat/leksaker.

Enligt mej kan alla djuren komma överrens om man lär katterna det redan när dom är små :) Min hund vaktar gärna dom och behandlar mina gerbiler som valpar ^^

Vosjes
2011-05-08 10:44
0

Jag hade drygt 20 gerbiler ihop med två katter och det gick bra. Det bodde även tre stycken hundar i vårat hem när jag hade gerbiler.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Solaika
2011-05-08 20:29
0

Folk gör ju som de vill. För mig är katt o gerbil i samma hem BIG no no. Jag skulle inte vilja riskera gerbilernas liv på det viset. Hur säker man än tycker att man gör en bur kan man aldrig vara 100 på att de inte tar sig ut eller en katt in.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Clariiz
2011-05-09 16:58
0

Har har tre katter hemma som alla är riktiga jägare och inte skulle tveka en sekund på att äta någon av gerbilerna. Jag har löst det genom att ha gerbilerna på mitt rum, och alltid ha dörren stängd om jag är håller koll.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com