Gerbil träning
Hej allihopa!
Jag har två honor som jag skulle vilja börja träna lite med. Som t.ex. att de ska komma när jag tar fram min hand och följa den m.m. Jag såg att man kan träna gerbiler att lyssna på en liten klocka (sånt på djurhalsband) men jag kan inte träna dom det!
För jag har även 2 katter hemma hos mej som har sån bjällklocka på sina halsband och jag vill inte göra så mina små gerbiler går till katterna!
TIPS!?
p.s godis har jag försökt med, men den ena är inte ett godismonster alls och den andra gillar godis men vill bara ha 2 st sen vill inte hon ha mera.
Har du kollat upp klickerträning? Jag har hund och kör det med henne, men vet att det funkar på många andra djur också, kanske värt att prova med gerbiler? Men då kan man ju skaffa en ganska "snäll" klicker som inte klickar för skarpt/högt.
Sök på internet om du vill läsa på om det :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min pojkväns mamma har hundkurser och hon använder med klickträning, men jag visste inte att man kunde ha det till gerbiler också :D Hur mycket kan sån kosta (klick-saken)?

#2 Klickern kostar allt mellan 15kr till över 100kr, finns många olika varianter.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej :) Men hur tränar man gerbiler med den? Tips?

#4 På samma sätt som med alla andra djur = först lär du den att klicket betyder att de får något riktigt gott.
Sedan då de har förstått vad klicket betyder kan du börja träna dem med hjälp av den.
Kika gärna in på http://klickertraning.ifokus.se/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Okej :) Tack så mycket! Har byggt ihop med min pojkvän en trappa som de ska ha i träningen :D Ska se hur det går!