Djuplågeri!
Jag var på djurmagasinet i ljungby så tittade jag så klart in i djurrummet…
då såg jag 2 små gerbil honor det stog att det var det iaf….
dom bodde i ett litet akvarie men dom hade ingen sand, pälsen såg förjävlig helt ärligt och dom hade jätte långa klor och värkade allmänt nere bara låg i en hög och flämtade, vill så gärna ta med dom hem, men jag har redan 6 st så det blir lite väl mycket…. vad ska jag göra??
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Anmäl, dom lär ju sina köpare att det är helt ok att gerbiler har det så och det i sig är ju ett brott.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har dom vatten och mat?? jag tycker att du ska ringa till en sånhär djur inspektion eller vad det nu heter så får dom komam och kolla.. och om dom anser att det är fel att dom tar illa hand om djuren kan dom få böter…
fast dom på zoo affären får inte veta att du har ringt för då kommer dom snabbt som ögat fixa sand och dett…..
:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
att dom har långa klor beror på att dom i9nte har något att gräva i!!
för man klipper inte gerbilers klor för dom fixar det själva när dom gräver.
Varför tycker alla att det är så förbannat svårt att gå o prata med dom i affären? :S
jo vatten och mat hade dom men det vad det att dom inte hade någon sand som jag regerade på mest…
Mvh Järnskogens kaniner
#4 jo jag hade tänkt ta ett snack med dom men jag hann inte i för går, vi skulle skynda oss hem till mina ägg som ligger i kläckaren, men tillbaka till ämnet nästa gång jag kommer dit så ska jag ta ett snack med dom!
Mvh Järnskogens kaniner
#6 Bra det! :) Är trött på alla som skriver om sånthär på Forum istället för att faktiskt ta saken i egna händer o göra något åt det!!