doftkörteltumör? HJÄLP
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om någon har haft gerbil med tumör på Doftkörteln som vet hur det ser ut osv, så är jag väldigt tacksam om ni tar en titt på om det min ena gerbilhane Frank har, är en tumör, vilket jag misstänker….
http://lojsss.blogg.se/2011/april/hearts-varning-for-acklig-bild.html#comment (har en bild där på hur det ser ut på Doftkörteln och även lite beskrivning om Frank)
jag har mailat veterninärer och skrivit runt, men får inget svar någonstans…. Börjar bli orolig och upprörd.. Så jag är verkligen fruktansvärt tacksam för svar nu! Även tips och råd om det skulle vara tumär, eller en vårta av något slag.
TACK PÅ FÖRHAND!
Ni kan svara direkt i själva blogginlägget jag länkade om ni känner att det är lättare! Är hur som helst tacksam på svar!

Har ingen aning om det är tumör eller inte då det där inte liknar något jag sett förr (är nybörjare med gerbiler).
Jag ve dock att många veterinärer sällan eller aldrig svarar på mejl så jag rekomenderar att du ringer till dem istället.
Hoppas att det inte är tumör utan något som går att bota.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det kan mycket väl även vara en infektion men tumör låter inte heller helt fel :/ ser du att han lider på något sätt av den? Ta han till vetten för säkerthetsskull
Min gerbil hade det, och ja det såg tyvärr ut sådär. :(
tack så mycket för svar!
Svar till Fralice: Jag beklagar sorgen, vad hände med din gerbil när den hade en sådan? :(
Det där är en tumör, och den ser riktigt elak ut.
Sv: Han dog tyvärr efter 2 dagar.

Du har helt rätt i att det är en tumör. Det är möjligt att operera, men det är ingen garanti att de klarar operationen och det är en stor operation på ett litet djur. Så länge han inte verkar ha ont av den eller är hängigare än vanligt kan du låta honom vara. Men så snart du börjar se tecken till att han lider av den är det tyvärr dags att ta bort honom.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tack så mycket för att ni har svarat!
Tråkigt att höra att det är en tumör, även om jag förstod det :( Frank verkar må bra än så länge, springer omkring som vanligt.. Men tänker hålla ett extra öga om honom.
Tack återigen för svar!