Vide och björk, våren ?
Hej alla !
Undrar hur det är med att ge videung- björk och om det var rönn eller lönngrenar nu på våren ? Minns inte hur det var med detta.
Tacksam för svar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nehepp, det var ingen som visste det

uhm.. nu ställde du en bra fråga.. jag är så himla osäker på det där med trä.. jag brukar ge fruktträds-trä för att vara på den säkra sidan.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag har fattat det som att det är grenar från lövträd som man kan ge, men inte tall och gran. Men jag kanske är helt ute och cyklar, mina gerbiler har fått fruktträdsgrenar, björk och de fick även videung för ca en månad sen, och jag har inte märkt någon skillnad.
har för mej att även lönn och pil var dåligt för de små, utöver barrträ. men björk ska vara lugnt. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hänvisar till denna artikel, den är skriven för möss men alla gnagare är i princip likadana i grunden och då musen är en av dom minsta så tål den inte lika mycket som djur som är större vilken antagligen betyder att allt man kan ha till möss går att ha till andra gnagare då det nästan är säkert att dom inte kommer få en ''överdos'' av något
http://mus.ifokus.se/articles/4d714eb4b9cb46222d060c1e-inreda-naturtroget-i-buren