Gerbilen hostar?
Idag märkte jag att min äldste hane har börjat.. hosta? Han låter iallafall ungefär som att han hostar eller fnyser, och han har inte gjort det förut. Skaffade hem en ny liten en igår, men det kan väl inte ha något med det att göra? Eller kan han ha blivit sjuk?
Det finns ingen veterinär här i närheten som tar hand om sådana små gnagare, så jag kan inte kolla honom.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Han kanske nyser åt nåt? Låter han hela tiden? Han klickar inte då? Hur e han annars? Som vanligt? Klickar han behöver han bactrim för då har han luftvägsinfektion
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag vet inte riktigt vad det är han gör. Det låter som att han typ fnyser eller hostar, kanske nyser. Kan vara att han klickar, är så dålig på det där. Han har inte gjort det förut, och förutom nya gerbilen så finns det inget nytt i akvariet, så det enda jag kan komma fram till är att han kanske är sjuk då. Bör jag prova att ge honom bactrim? Vart köper jag det?
Men nej, han låter inte hela tiden. Lyssnade bara imorse ca en kvart då jag höll på med dem innan skolan, men då lät han någon/några gånger i minuten. … okej, det kanske räknas som hela tiden. Blev ganska orolig iallafall.

Bactrim får man av veterinären. Men om han inte låter hela tiden så klickar han inte. Det låter verkligen som klick o de klickar i varje andetag. Han kan ha hållt på med tänderna o gjort ljud. Möjligt att han var irriterad på nåt. Så länge han är pigg kan du ta det lite lugnt. Börjar han bli hängig eller låta hela tiden är det hög till för veterinär och Bactrim. Låt inte veterinären ge dig Baytril i så fall. Men det kan vi ta om det blir aktuellt med veterinär.
Does it become a walk?
/Ida
Okej, då är det nog ingen fara isåfall. Ja, han kan ju ha varit irriterad. Han kanske inte vant sig vid sin nya flockmedlem eller något. Men jag ska hålla lite koll på det så jag inte gör en felbedömning så att min ouppmärksamhet orsakar något allvarligt!
Jag tackar för informationen!
Han har inte låtit något mer sedan jag hörde det igår morse, så det var nog inget allvarligt!

Så bra :)
Does it become a walk?
/Ida