Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 784 ggr
Wand
0

Dela av akvariet?

Hej, först och främst vill jag ursäkta för eventuella felanden ochobefintlig textuppdelning, jag skriver från mobilen. Iallafall. Jag har ett 120 liters akvarium som jag nu har mina två hatar i, men jag ska nästa vecka plocka hem en till hane, så då tänkte jag flytta över dem till mitt 260 liters akvarium istället. Och eftersom att jag plockar hem ett systerpar i slutet av månaden så tänkte jag placera dem i det mindre akvariet. Har dock börjat fundera på om jag ska skaffa ytterligare ett systerpar, och tänkte isåfall att jag kunde dela av det stora akvariet med en bredvid eller något, och ha de båda systerparen i varsin del och sedan låta hanarna vara kvar i det mindre akvariet. Jag är dock rädd för att det ska bli för litet för 3 gerbiler? Och är det dumt att dela av ett akvarium? Någon som har något annat förslag? Har varken plats eller råd med att skaffa ett tredje akvarium, men vill verkligen ha dessa gerbiler!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

cecilia34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Personligen tycker jag nog att det blir för litet. Måste ju ha utrymme att kunna greja på och busa även när man inte kan släppa ut dem. Men det är vad jag tycker       Glad

Wand
0

Ja, det stora akvariet är 150x50x50 cm stort, så att dela det och ha två på varje sida skulle kunna funka. Men det lilla är 90x40x40, och att ha den lilla ytan för 3 gerbiler känns alldeles för litet! Hmm. Ska prova och se hur de trivs, annars får jag skippa ett par av honorna och göra som jag tänkt från början.

(är förresten väl medveten om att mina litermått kan vara felaktiga, jag skrev vad jag hade för mig att de hade för liter, men cm-måtten har jag iallafall precis mätt!)

Solaika
0

Det stora karet är absolut ok att dela av. 90x40x40 ger 144 liter o det är absolut ok till tre gerbiler.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Wand
0

Okej, tack för infon! Är fortfarande en färsking. Har du något tips på hur man skulle kunna dela av det? Det jag kan komma på är någon sorts brädbit eller liknande, men jag kruxar fortfarande med hur jag ska lyckas få den att sitta!

Solaika
0

När vi har delat akvarium har vi måttbeställt glasskivor och fästat med akvariesilikon.

Does it become a walk?

/Ida

Wand
0

Ah, okej! Blir det inte knasigt om man har två olika par gerbiler på varsin sida av en glasskiva? Att se ser varann men inte kan.. komma åt varann? Eller att de blir stridslystna?

Solaika
0

Det stora karet är på 375 liter ;)

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

#6 Mina har då inte brytt sig. Man får se till att de inte har nån möjlighet att ta sig över kanten bara.

Does it become a walk?

/Ida